چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

با تخصیص بودجه مستقیم توسط «وزیر ارشاد»؛

برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای از سرگرفته می‌شود

دهمین جشنواره تئاتر منطقه ای کودک و نوجوان

سینماپرس: برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، در چهار استان آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی و فارس، کلید خورد.

با تاکید و حمایت مستقیم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تخصیص بودجه مورد نیاز، جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای ۱۴۰۲، دی‌ماه برگزار خواهند شد.

چهار استان آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی و فارس، امسال میزبانی جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای را برعهده گرفته‌اند که با هماهنگی‌های لازم و حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی، مقدمات برگزاری این رویداد صورت گرفته است.

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، سال گذشته با درخواست هنرمندان، تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت معاون هنری و تلاش اداره‌کل هنرهای نمایشی، پس از هفت سال وقفه، برگزاری خود را از سر گرفتند.

با پایان یافتن ۳۲ جشنواره تئاتر استانی امسال و معرفی آثار برگزیده، اهالی هنرهای نمایشی، در مطالبه‌ای به‌حق، خواستار برگزاری باشکوه‌تر جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای شدند که با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص بودجه مورد نیاز، راه تحقق این امر مهم باز شد.

باتوجه به گنجانده شدن تئاتر خیابانی در جشنواره‌های استانی ۱۴۰۲، هنرمندان این عرصه برای نخستین‌بار در جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای حضور خواهند یافت. آثار برتر خیابانی و صحنه‌ای جشنواره‌های منطقه‌ای، به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت.

اطلاعات تکمیلی و جزئیات برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، به‌زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.