سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

بنابر اعلام دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛

۱۰۰۷۶ اثر از ۳۴۲۹ هنرمند به «جشنواره فجر» رسید

افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سینماپرس: امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از دریافت ۱۰۰۷۶ اثر در سامانه دبیرخانه این رویداد هنری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، با پایان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امیر عبدالحسینی دبیرکل فجر شانزدهم گزارشی از کم و کیف آثار رسیده و شرکت‌کنندگان حاضر در این رویداد هنری ارایه کرد.

دبیرکل فجر شانزدهم با اعلام اینکه ۱۰۰۷۶ اثر از ۳۴۲۹ هنرمند متقاضی حضور در این رویداد هنری به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: در بخش رقابتی آزاد، بیشترین آثار ارسالی مربوط به شرکت‌کنندگان رشته عکاسی است که در مجموع ۲۳۱۵ اثر شامل ۱۸۸۶ تک‌عکس و ۴۲۹ مجموعه عکس را در بر می‌گیرد. ارسال مجموعه‌عکس و پرداختن شرکت‌کنندگان این رشته به نگاه هنرمندانه و روایت‌محور در این دوره، رویکردی حرفه‌ای دارد و در نوع خود رکورد قابل توجهی به شمار می‌آید.

وی افزود: از منظر ترکیب جنسیتی هنرمندان متقاضی حضور در فجر شانزدهم، ۲۰۴۲ نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان هنرمند و ۱۳۸۷ را آقایان تشکیل می‌دهند.

عبدالحسینی بیان کرد: به لحاظ میزان مشارکت هنرمندان استان‌های مختلف، استان تهران در جایگاه نخست مشارکت است و پس از آن، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، البرز، قم، آذربایجان شرقی، فارس و مازندران به ترتیب در رتبه‌های بعد قرار دارند.

دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر همچنین از آغاز مراحل انتخاب آثار هنرمندان متقاضی حضور در فجر شانزدهم خبر داد و گفت: جلسات انتخاب و داوری آثار هنری با حضور دبیر و داوران هر بخش در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود و فرایند داوری و ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه تا هفته دوم دی ادامه خواهد داشت.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و دبیری هنری مسعود زنده‌روح کرمانی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به سایت Fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.