شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

وزیر ارشاد:

امسال بسیاری از مستندهای «هفدهمین جشنواره سینماحقیقت» در حمایت از «غزه» بود!

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت

سینماپرس: در شرایطی که اهالی رسانه شاهد حضور مستند جدید و تازه تولیدی در موضوع غزه نبودند، جریان نفوذ در گزارش‌های ارایه شده به وزیر ارشاد مدعی حضور تعداد کثیری از تولیدات با این موضوع در جشنواره امسال گردید و همین امر موجب شد تا وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران بیان نماید: این جشنواره کاملاً به نام خودش و به عنوان خودش وفادار مانده است و امسال بخش عمده‌ای از کارها را دوستان من در حوزه غزه حمایت کردند و بسیاری از مستندها در حمایت از «غزه» بود!

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اظهار داشت: جشنواره امسال به لحاظ کمی و کیفی طبق گزارش‌های خوبی که سازمان سینمایی، جناب آقای حمیدی‌مقدم اینجا عنوان کردند راه رشد و تعالی خودش را طی کرده است. سومین سالی است که جشنواره در دوره جدید در حال برگزاری است؛ اینجا دوستان من و برخی از عزیزانی که موفق به کسب جایزه شدند گلایه‌هایی را مطرح کردند. این گلایه‌ها درست است و ما در فضای مدیریتی سینمای کشور بایستی به یک راه‌حل‌های روشنی برای حل معضلات برسیم. در سال جاری برای حوزه فیلم کوتاه عمدتاً انجمن‌های سینمای جوان متکفل این کار هستند و با همکاری خوبی که صورت گرفت، برای همه دفاتر و بروزرسانی امکانات بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار قرار دادیم و انشاالله تا پایان سال مبالغ به همه دفاتر تزریق خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از تولیدات شهرستان‌ها عددی که آقای حمیدی‌مقدم عنوان می‌کردند قابل توجه است که شاید یک سوم کارها از شهرستان‌ها آمده است و شاید بیش از هفتاد فیلم مستند ما حمایت کرده‌ایم که البته تعدادش چندان بالا نیست و به هر حال تولید در این حوزه هم پرهزینه است و ما شاهد یک جهش در هزینه تولیدات هستیم که برخی از آن به جذابیت‌های جدید در حوزه کاری در سینمای حرفه‌ای مربوط می‌شود و برنامه ما در وزارت ارشاد حمایت جدی از این حوزه است. سال گذشته هم از همینجا عرض کردم که آقای حمیدی‌مقدم برنامه روشنی را برای این حمایت ارائه دهند. بخش عمده‌ای از حمایت‌های صورت گرفته از طریق دوستان و مسئولان خارج از سازمان سینمایی است و باید این را توسعه دهیم و ما آمادگی‌اش را داریم. از همین تریبون عرض می‌کنم که اگر امسال آقای خزاعی و همکارانشان از بیش از ۷۰ کار حمایت کردند آمادگی داریم که برای سال آینده این عدد را به دو برابر افزایش دهیم.

وی افزود: چند شب پیش در وزارت ارشاد جلسه‌ای داشتیم و به صورت جدی با وزارت نیرو پس از این جلسه صحبت کردیم که برای ساخت یک سریال در این حوزه حمایت‌هایی را انجام دهند و سینمای مستند بهترین دریچه برای آشنایی مردم با واقعیت‌ها است. اسم این جشنواره هم امسال و سال‌های گذشته به نام سینمای حقیقت نام‌گذاری شده و به خوبی همگی اشاره کردند که این جشنواره کاملاً به نام خودش و به عنوان خودش وفادار مانده است و امسال بخش عمده‌ای از کارها را دوستان من در حوزه غزه حمایت کردند و بسیاری از مستندها در حمایت از «غزه» بود!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امروز یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و بیش از ۲۰ هزار نفر در مقابل چشم مردم دنیا به قتل رسیدند. رفتارهای این جریان نژادپرست را ببینید، آیا خون مردم فلسطین کمرنگ‌تر از یک انسان شریف در جای دیگری از دنیا است؟ آمریکا به راحتی قطعنامه‌ها را در سازمان ملل و شورای امنیت وتو می‌کند و مقاومت دارد تا موضوع آتش‌بس را حذف کند. ما این فرصت را در چنین جایگاه‌هایی داریم که لنزهای دوربین‌ها را به سمت واقعیت‌ها حرکت دهیم. از آقای خزاعی این توقع را دارم که برای ارتقای بیشتر حوزه سینمای مستند دست به کار شوند و ما انشاالله سال آینده شاهد شکل‌گیری جریان قوی‌تری نسبت به امسال و امکان فعالیت بیشتر فیلمسازان جوان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.