سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

رئیس ساترا:

۴۰۰ سکو دارای مجوز از «ساترا» هستند/ ممکن است تا آخر امسال ۱۰۰ مجوز دیگر نیز صادر شود

سعید مقیسه

سینماپرس: رییس ساترا از آغاز به کار دومین نمایشگاه «رصتا» در مصلی تهران با رویدادهای مختلف از نشست‌های تخصصی تا حضور سکوها و راه اندازی تالار هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سعید مقیسه رییس ساترا با حضور در برنامه «صبح ‌به‌خیر ایران» درباره نمایشگاه «رصتا» صحبت کرد.

مقیسه در ابتدای صحبت‌های خود ضمن معرفی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، درباره برگزاری نمایشگاه «رصتا» گفت: ساترا برای بهبود بخشیدن و ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بین سکوها نمایشگاه سالانه «رصتا» را برگزار می‌کند. پارسال نخستین نمایشگاه برگزار شد و امسال دومین نمایشگاه از دهم تا سیزدهم دی ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ سکو از ساترا مجوز گرفته‌اند، بیان کرد: حدود ۱۵۰ سکو برای حضور در «رصتا» ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۳۲ سکو از سکوهای دارای مجوز هستند و حدود ۲۰ غرفه هم به شرکت‌های حمایت‌گر مثل اپراتورها اختصاص داده شده است.

مقیسه ضمن اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی سکوهاست، بیان کرد: سکوها در این نمایشگاه می‌توانند با یکدیگر، مسئولان و مخاطبان‌شان به‌صورت مستقیم تعامل برقرار و به بهتر شدن فضای مجازی کشور کمک کنند.

رییس ساترا همچنین توضیح داد: نمایشگاه از غرفه‌هایی تشکیل شده که مخاطبان از آنها بازدید می‌کنند. ساترا و معاونت‌های صداوسیما و بخش‌های خصوصی حمایت‌کننده این صنعت بخشی از آن را به خود اختصاص داده‌اند. به‌غیر از آن یک‌سری از نشست‌ها و کارگاه های تخصصی برگزار خواهد شد که قسمتی از آن برای مسئولان و سکوها خواهد بود. همچنین یک‌سری نشست‌ها هم برای عموم مردم در نظر گرفته شده است تا با این زیست‌بوم آشنایی پیدا کرده تا بهتر از آنها استفاده کنند. علاوه بر آن یک تالار هوش مصنوعی نیز داریم که آخرین تحولات هوش مصنوعی و کارکردهای آن در رسانه‌های فراگیر در این تالار معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

مقیسه در پایان تأکید کرد: طی یک سال و نیم گذشته تعداد سکوها بیش از ۲ برابر شده‌اند یعنی اگر تا سال گذشته ۲۰۰ سکو مجوز داشتند در حال حاضر ۴۰۰ سکو دارای مجوز از ساترا هستند. البته ممکن است تا آخر امسال ۱۰۰ مجوز دیگر نیز صادر شود. قسمتی از آنها سکوهایی هستند که تازه فعالیت‌شان را شروع کرده‌اند و این بیانگر استقبال فعالان رسانه از کارآفرینی رسانه‌ای و فعالیت در فضای مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.