یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

نشست خبری جشنواره تئاتر و فیلم کوتاه بسیج برگزار شد؛

جمیری: «سازمان بسیج هنرمندان» وظیفه خود می‌داند که چهره‌های جدیدی را معرفی کند

مراسم آئین رونمایی از پوستر جشنواره های سراسری فیلم و تئاتر بسیج؛ جواد جمیری

سینماپرس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: مراسم اختتامیه جشنواره‌های فیلم و تئاتر بسیج پایان دی ماه امسال با معرفی چهره‌های جدید به سینما و تئاتر برگزار می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، جواد جمیری یکشنبه- دهم دی ماه- در نشست خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج (سودای عشق) و پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بسیج که در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد، اظهارداشت: سازمان هر ساله جشنواره‌های مختلفی را در رشته‌های تخصصی با هدف تقویت بعد آموزشی و حضور شبکه هنری خود در جامعه هنری کشور برگزار می‌کند. بخشی از تولیدات هم اتفاق می‌افتد که در جنبه‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش و حضور بسیج در سازندگی، حوادث و اتفاق‌های طبیعی گفت: بسیج هنرمندان هم زحماتی که در این عرصه کشیده می‌شود را انعکاس می‌دهد.

جمیری با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره چهاردهم تئاتر بسیج در مشهد مقدس و پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه در تهران در دی امسال افزود: طبعا هر دوره‌ای از جشنواره هم در کیفیت و هم محتوا رشد داریم. کیفیت حضور آثار در مرحله پایانی هم رشد داشته و در هر دوره چهره‌های جدیدی معرفی می‌کنیم. سازمان بسیج هنرمندان وظیفه خود می‌داند که چهره‌های جدیدی را معرفی کند.

ارسال ۷۰۰ اثر به چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج

سعید نجفیان دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر بسیج هم با اشاره به دریافت ۶۹۴ اثر در دوره پیشین جشنواره گفت: امسال بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۹۴ اثر به بخش داوری راه یافتند که ۷۴ اثر از این‌ها در بخش خیابانی بود. در بخش کشوری ۱۵ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۵ اثر خیابانی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: آثار خیابانی علاوه بر داوری، در سراسر استان خراسان رضوی که میزبان اختتامیه این دوره از جشنواره است، به نمایش درمی‌آید. تئاترهای صحنه‌ای هم در مدت ۴ روز اجرا و داوری به روی صحنه می‌روند.

نجفیان با اشاره به حضور ۱۲۰ اثر در مسابقه نمایشنامه‌نویسی گفت: در نمایشنامه نویسی برای نفرات اول تا سوم جوایز ۱۵، ۱۰ و ۷ میلیونی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمام گروه‌های برتر استانی نیز توسط سازمان های بسیج هنرمندان استانی حمایت می‌شوند.

نجفیان در عین حال گفت: تئاتر هنری از حیث اقتصادی ضعیف است، شاید در تهران و شهرستان ها گروه های عامه پسند معدود باشند که از تئاتر معیشت دارند. شهرستانی که کل بودجه تئاتر آن ۱۰ میلیون تومان است چه حمایتی می‌تواند از گروه های تئاتری داشته باشد؟

وی افزود: تئاتر برای دیده شدن است و کارهای استانی نقد و داوری می شوند تا بتوانند در پایتخت اجرا شوند. در بخش نمایشنامه نویسی ۱۲۰ اثر به داوری راه یافتند که مهدی کاموس، مهدی نصیری، ایوب آقاخانی و مهدی کوروش نیا داوری این بخش را بر عهده دارند. فرهاد قائمیان، خیرالله تقیانی پور، محمود پاک نیت، مهوش صبرکن و جلیل فرجاد نیز داوران بخش صحنه‌ای و داریوش نصیری، محمد لارتی و علی روحی داوران بخش خیابانی هستند.

وی همچنین گفت: تلاش می شود امسال نماینده‌ای در فجر داشته باشیم.

از جشنواره امسال فیلم کوتاه بسیج چه خبر؟

آرش زینال‌خیری دبیر پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بسیج نیز با اشاره به برگزاری مرحله نخست جشنواره در استان‌ها در ۵ بخش فیلم نامه، داستان کوتاه، انیمیشن، مستند و نماهنگ و انتخاب ۳۲ دبیر اجرایی گفت: این آثار در مرحله انتخاب و داوری قرار گرفتند و آثار منتخب مستقیم به بخش داوری راه یافتند که اختتامیه این جشنواره در تهران برگزار می‌شود و مقرر شد یک روز نیز در یکی از پردیس ها آثار به اکران دربیاید.

وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه‌ای در جشنواره امسال با عنوان مظلومیت غزه داریم و همچنین برای آثاری که خارج از نوبت به دبیرخانه ارسال شد زمان بیشتری در نظر گرفتیم.

وی گفت: در مورد بخش مظلومیت غزه با توجه به کوتاه بودن زمان و نرسیدن آثار فیلمنامه‌ها و نماهنگ های تولیدی در این بخش به طور ویژه داوری و حمایت مالی خواهند شد. با تعدادی از نهادها صحبت کردیم فیلم نامه هایی که در این موضوع برای تولید عقد قرار شوند، به تولید برسند.

زینال‌خیری خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰۳ اثر از سراسر کشور در این دوره از جشنواره، ۱۷۵ اثر فیلم نامه کوتاه، ۳۴۵ مستند، ۱۲۷ نماهنگ، ۵۶ پویانمایی و ۲۴۵ فیلم کوتاه داستانی است.

وی تاکید کرد: سعی شده جشنواره با کیفیتی را در حوزه بسیج برگزار کنیم.

در این نشست جمال شورجه نیز حضور داشت که با حضور وی از پوسترهای جشنواره‌ها رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.