شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

«بخش غزه» در جشنواره‌های فجر امسال مورد توجه قرار گرفته است

خراسانی زاده؛ محمود سالاری؛ فلسطین؛ تجمع هنرمندان در موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که خوشبختانه امسال فضای بسیار خوبی در سه جشنواره موسیقی، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر شاهدیم، از ارسال ۱۰ هزار اثر برای بخش هنرهای تجسمی، آثار خوب در بخش موسیقی و اضافه شدن سه بخش جدید به جشنواره هنرهای نمایشی امسال خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در جشنواره هنرهای تجسمی بیش از ۱۰ هزار اثر ارسال و تاکنون داوری ۱۲ بخش تمام شده است. همه داوران از استادان برجسته هستند که اسامی آنها اعلام شده و تمامی اصحاب هنر تجسمی با این اساتید آشنا هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۸۰ اثر در بخش تجسمی به مرحله نهایی رسیده است.

حضور موسیقی‌دان‌های برجسته در جشنواره امسال

سالاری همچنین افزود: در بخش موسیقی نیز آثار بسیار خوبی رسیده و داوری بخش ترک‌ها (تک آهنگ‌ها) و آلبوم‌ها تقریبا تمام شده و جدول اجراها در حال بسته شدن است. موسیقی‌دان‌های برجسته‌ای در این دوره از جشنواره حضور دارند.

در هنرهای نمایشی هم سه بخش به جشنواره امسال با پیشنهاد شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره اضافه شده است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هنرهای نمایشی هم سه بخش به جشنواره امسال با پیشنهاد شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره اضافه شده است؛ بخش دانشجویی از آنجایی که جشنواره دانشجویی برگزار نشده بود به جشنواره فجر امسال الحاق شده است. در این دوره، بخش غزه و تئاتر ملل را نیز داریم.

وی اظهار داشت: آثار به دبیرخانه رسیده است؛ چهار جشنواره منطقه‌ای ما در حال برگزاری است که دو جشنواره تاکنون برگزار شده و دو جشنواره دیگر هم برگزار می‌شود. برگزیدگان این جشنواره‌ها هم به جمع کل جشنواره می‌پیوندند و اتفاق خوبی خواهد افتاد.

سالاری در عین حال در خصوص این که در موضوع غزه چه تعداد اثر در جشنواره‌ امسال وجود دارد؟ دبیرخانه، این آمار را در اختیار دارد اما بخش غزه مورد توجه قرار گرفته و از دیگر کشورها هم آثاری با این موضوع تقاضای حضور در جشنواره را داشتند.

هنوز دعوت‌های خود را انجام نداده‌ایم اما ممکن است برای بخش غزه دعوت‌هایی را داشته باشیم

وی ادامه داد: چون کارهای بین‌الملل را انجام می‌دادیم دو سه اثر از کشورهای مختلف متقاضی حضور در بخش غزه هستند.

سالاری درباره حضور مقاماتی از جبهه مقاومت در جشنواره هم گفت: هنوز دعوت‌های خود را انجام نداده‌ایم اما ممکن است برای بخش غزه دعوت‌هایی را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.