یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

«قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مشکل «فرهنگ» این است که در حوزه «بودجه» از ابتدا «شاطر» چانه را کوچک گرفته است/ اطلاعات مالی محرمانه‌ای در «وزارت ارشاد» وجود ندارد!

سید محمد هاشمی

سینماپرس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شفافیت بودجه های فرهنگی و اطلاعات مالی و عملکردی وزارت فرهنگ و ارشاد بیان داشت: مقوله اعتبارات نه چیز پیچیده ای است و نه اعداد و ارقام، میزان خارق العاده و قابل توجهی دارد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه تماشای نمایش صحنه‌ای «دل لرزه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس و در پاسخ به این پرسش که از ابتدای دولت سیزدهم هیچ گونه اطلاعات مالی از جانب وزارت ارشاد منتشر نشده است بیان داشت: اطلاعات محرمانه‌ی خاصی وجود ندارد که وزارت ارشاد قصد بیان آن را نداشته باشد. به نظرم هم آقای وزیر و هم آقای خزایی، مکرارا به این موضوع پرداخته‌اند؛ اگر مطالبه کنید به شما خواهند گفت.

دکتر سید محمد هاشمی تصریح نمود: اگر در سایت‌ها کمی جست و جو کنید اعداد مورد نظر را می‌توانید یافت کنید. نه چیز پیچیده‌ای است و نه اعداد و ارقام قابل توجه خارق العاده‌ای دارد.

این مدیر ارشد فرهنگی دولت سیزدهم در ادامه افزود: به طور معمول هزینه ها ناظر بر کارهایی است که تولید می‌شوند. اگر جمع و تفریقی در خصوص کارهایی که بوسیله فارابی یا امثال آن ساخته شده است انجام دهید متوجه می‌شوید که اعتبارات چندانی در این حوزه وجود ندارد. خیلی از کارهایی نیز که دوستان در معاونت‌های مختلف، یا در سازمان سینمایی و همین جشنواره‌ها و خیلی از تولیدات انجام می‌دهند؛ بسیاری با مشارکت دستگاه‌هایی است که به صورت خود جوش، مسئولانه و دلسوزانه حضور دارند، که البته در نهایت به عنوان کار های مشترک از آن ها نام برده می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این گفتگو تصریح کرد: مشکل فرهنگ این است که در حوزه بودجه از ابتدا شاطر چونه فرهنگ را کوچک گرفته است. لذا باید یک نگاه بهتری به حوزه فرهنگ داشته باشیم. تا بتوانیم یک تکان جدی تر و حرکت ریشه ای تر در حوزه فرهنگ داشته باشیم. البته همین بودجه هایی که وجود دارد، همین اهتمام ها و کمک های مختلف مردمی و خیلی از دستگاه ها که خود، احساس مسئولیت می‌کنند الحق والانصاف موجب شده‌اند تا رونق فرهنگی جاری و ساری بماند. ولی برای اینکه کار عمده تری بوجود آید باید بودجه های قابل توجه تر و متمرکز بر حوزه فرهنگ و هنر تخصیص یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.