دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

وزیر ارشاد:

وضعیت مزار مرحوم «حمید سبزواری» به‌زودی تغییر خواهد کرد

حمید سبزواری

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت بزرگداشت مفاخر و اقداماتی که در این راستا انجام شده است، گفت: در سفر به سبزوار مشاهده کردم مزار مرحوم حمید سبزواری وضعیت مناسبی ندارد که انشاالله به‌زودی وضعیت آن تغییر خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست سالانه هیات امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا امروز دوشنبه (۹ بهمن) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای بنیاد بوعلی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیات امنای این بنیاد و اعضای هیات امنای بنیاد بوعلی برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این جلسه گفت: بنیاد بوعلی یکی از مهمترین حوزه های کاری ما در بخش مفاخرملی است و تلاش شد کارهایی هم در چند سال گذشته در این حوزه انجام شود.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت بزرگداشت مفاخر و اقداماتی که در این راستا انجام شده است، گفت: در سفر به سبزوار مشاهده کردم مزار مرحوم حمید سبزواری وضعیت مناسبی ندارد که انشاالله به‌زودی وضعیت آن تغییر خواهد کرد.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در سفر چند روز پیش به ترکیه، اتصال بیشتر قونیه و خوی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت. علاوه بر این در خراسان نیز تاسیس باغ مفاخر جهانی طوس در دستور کار انجمن مفاخر قرار دادیم.

اسطوره های تاریخی حلقه اتصال نسل ها هستند

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و بازرس بنیاد بوعلی نیز در این جلسه گفت: اگر قدر اسطورهایمان را ندانیم در آینده دچار بحران هویتی می‌شویم.

وی افزود: اسطوره های تاریخی حلقه های اتصالی هستند که نسل های مختلف جامعه را به هم متصل می‌کنند و اگر برای این مشاهیر برنامه‌ای نداشته باشیم در آینده دچار مشکل می شویم.

در بخشی از این جلسه گزارشات اقدامات انجام شده توسط بنیاد بوعلی ارائه شد.

در این جلسه همچنین با ادامه حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی به‌عنوان رئیس بنیاد بوعلی و محمدعلی زلفی‌گل به‌عنوان بازرس این بنیاد موافقت و برگزاری همایش بین‌المللی بوعلی سینا با همکاری و پشتیبانی وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شد.

علاوه بر این نحوه تامین اعتبار مالی برای دو طرح پایگاه جامع اطلاع رسانی و ترجمه فارسی القانون همچنین نحوه حفاظت و مرمت بنای آرامگاه بوعلی سینا مرود بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.