چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

رئیس شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

بنا بر این بود که سخت گیرانه پیش برویم و کیفیت را حفظ کنیم و تا آن جا که می‌شود تعداد آثار را کاهش دهیم

نشست شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سینماپرس: خراسانی‌زاده گفت: در شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر تصمیم گرفتیم که کیفیت را حفظ کنیم و تا جایی که می‌شود تعداد آثار را کاهش دهیم.

به گزارش سینماپرس، محمد خراسانی زاده، مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در حاشیه‌ی آئین گشایش نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: همان طور که در شورای سیاست گذاری تصمیم گرفته بودیم بنا بر این بود که سخت گیرانه پیش برویم و کیفیت را حفظ کنیم و تا آن جا که می‌شود تعداد آثار را کاهش دهیم و آن چیزی که بنده نقل قول می‌کنم از قول داورانی است که سختگیرانه وارد شدند.

او افزود: ما در بخش‌های مختلف تأکید داشتیم که تعداد آثار پایین آورده شوند، ولی بعدش مشاهده کردیم که جلسه داوری در یک روز برگزار شده است و از میان آثار ۲۰۰ کار انتخاب شده است. این در حالی است که ما توقع داشتیم ۷۰-۵۰ اثر انتخاب شود و هر قدر با داوران سختگیر که فهرستشان منتشر شده است صحبت کردیم، گفتند کیفیت به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم اثری را حذف کنیم و حیفمان می‌آید این آثار حذف شوند.

خراسانی زاده گفت: با خود می‌گفتیم احتمالاً وقتی آثار در فضای حضوری بیایند و اصل آثار دیده شوند و در نور قرار بگیرند و ابعاد بزرگ‌تر شوند حتماً بخشی از آن‌ها حذف خواهند شد. اما وقتی دوباره آثار آمدند، دیدیم که آثار کم نشدند. از اینرو، در بخش رقابتی این دوره، حدود ۸۰۰ اثر را روی دیوار اصلی موزه داریم و در بخش دیگری که در جشنواره وجود دارد و ۲۲ بخش را تشکیل می‌دهد حدوداً ۱۰۰۰اثر روی دیوار مجموعه صبا در کنار فرهنگستان هنر و حدود ۲۰۰ اثر در موزه هنرهای معاصر تهران قرار دارند.

مدیر کل هنرهای تجسمی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این به عنوان هنرمند هنرهای تجسمی در جشنواره هنرهای های تجسمی فجر شرکت کرده بوده است؟ افزود: حدود ۲۰ سال است که کار گرافیک انجام می‌دهم و در دو دوره قبل می‌خواستم کار بفرستم، اما به این موضوع فکر کردم که آثار دانشجویان بنده روی دیوار است و به همین دلیل، این کار را نکردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.