دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

با همراهی «سفیران سبز»؛

کانون پرورش فکری در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می‌کند

مراسم هفته درختکاری با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

سینماپرس: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آیینی را برای آغاز اجرای طرح «سفیران سبز» به‌منظور مشارکت در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، این طرح با شعار «هدیه به زمین» و در قالب کاشت ۳ اصله نهال از سوی هر عضو کودک و نوجوان مراکز کانون(با همراهی والدین) برگزار می‌شود.

«سفیران سبز» با رویکردی آموزشی تربیتی، از طریق کاشت نهال از سوی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با همراهی مربیان و بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت خانواده‌ها، مدارس و اولیای تربیتی، در بوستان‌ها، فضای سبز و محدوده جغرافیایی مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور اجرا خواهد شد.

این طرح به پیروی از دستورات قرآنی و احادیث و روایت‌های پیامبر مکرم(ص) و امامان معصوم(ع) و همچنین بیانات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهوری، در راستای تحقق ایران سبز، مشارکت در نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت هدف‌گذاری شده است.

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور و مسئولان مراکز، مربیان فرهنگی، هنری ادبی، سیار روستایی و سیار شهری و کتاب‌خانه پستی مجریان طرح «سفیران سبز» به‌منظور مشارکت در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت هستند.

فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی، ترویج ارزش‌های حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان، طراحی و اجرای برنامه‌های خلاق با رویکرد تربیتی و آموزشی، جذب و پایدارسازی اعضا و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود از طریق اجرای فعالیت‌ها به شکل گروهی، جذابیت بخشی به برخی از فعالیت‌های فرهنگی و علمی در مراکز، تقویت فرهنگ همکاری و همیاری در فعالیت‌های گروهی و افزایش مشارکت و هم‌کنشی با سایر سازمان‌ها برای هم‌سوسازی فعالیت‌ها از اهداف این طرح است.

رویکردهای اجرایی طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در حوزه کودکان و نوجوانان: ترویج، نهادینه کردن فرهنگ حفظ ارزش‌های محیط زیستی و در حوزه خانواده و اولیای تربیتی جلب بیشترین مشارکت در پیشبرد اهداف آموزشی تربیتی است.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای اجرای بهتر این طرح می‌توان به کاشت دست‌کم ۳ نهال از سوی هر عضو و مربی، با همراهی و مشارکت والدین و خانواده‌ها، تشکیل انجمن محیط زیست و تشویق اعضا برای عضویت در انجمن‌ها، نام‌گذاری هر نهال به اسم عضو و یا دانش‌آموزانی که نهال را کاشته‌اند، طراحی ویژه برنامه و فعالیت‌های مکمل و درپیوند با طرح از سوی مراکز مجری طرح در کانون و انجام پژوهش در این زمینه با توجه به توانمندی مربیان و اعضای مراکز اشاره کرد.

طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت یک طرح ۴ ساله است و مهلت اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲ تا ۲۰ اسفند اعلام شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکون در سراسر کشور دارای بیش از ۱۰۳۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی است و شمار اعضای آن در سراسر کشور به حدود ۴۰۰هزار عضو می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.