یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

وزیر ارشاد:

«جشنواره چهل و دوم» از همه جشنواره‌های قبلی به آرمان‌های بزرگ مردم ایران نزدیک‌تر بود+فیلم

اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید تشکر کنم برای اتفاق بزرگی که امسال شاهدش بودیم، خانواده فرهنگ و هنر پر رونق ترین دوره خود را تجربه کرد، از ابتدای سال تا امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ هیچ روزی در سال بر اصحاب فرهنگ و هنر سپری نشد، مگر اینکه یک رویداد باشکوه را تجربه کردند. در نقطه طلایی رویدادهای سینمایی و رویداد باشکوه فجر هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: از نشانه های فرهنگی بودن این انقلاب بزرگ این است که قله رویدادهای فرهنگی هنری ما به نام فجر انقلاب نام گذاری شده است، همه برنامه های مهم فرهنگی هنری در همین ایام الله و به نام قرانی فجر برگزار می شود.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: این افتخار مهم برای اصحاب فرهنگ و هنر این مرز و بوم در این روزهای باشکوهی که ملت با عظمت ایران استقلال، آزادی، معنویت و عدالت و همه آرمان های بلند خود را در قامت رسای انقلاب اسلامی به پیروزی رساند، ثبت و ضبط شده است.

وی ادامه داد: باید تشکر کنم برای اتفاق بزرگی که امسال شاهدش بودیم، خانواده فرهنگ و هنر پر رونق ترین دوره خود را تجربه کرد، از ابتدای سال تا امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ هیچ روزی در سال بر اصحاب فرهنگ و هنر سپری نشد، مگر اینکه یک رویداد باشکوه را تجربه کردند. در نقطه طلایی رویدادهای سینمایی و رویداد باشکوه فجر هستیم. از همه مهمانان عزیز که نتوانستند در سالن اصلی حاضر باشند و به صورت ایستاده برنامه را پیگیری می‌کنند عذرخواهی می‌کنم.

اسماعیلی گفت: سینمای ایران همپای همه برنامه‌های فرهنگی و هنری این رویداد با شکوه را پیگیری می‌کند، بیش از ۱۱۰۰ میلیارد فروش و نزدیک به ۲۷ میلیون مخاطب در امسال، ساخت نزدیک به ۱۳ سالن در دو سال بخشی از برنامه پر افتخار خانواده سینماست.

وزیر فرهنگ ادامه داد: جشنواره چهل و دوم از همه جشنواره های قبلی به آرمان‌های بزرگ مردم ایران نزدیک‌تر بود، حضور پر شور پیشکسوتان، جوانان، فیلم اولی‌ها، پرورش یافتگان نوین سینمای ایران در کنار بزرگان این عرصه روزها و شب‌های باشکوه را برای جامعه ایران رقم زد، جشنواره امسال در همه استان‌ها برگزار شد، مفاخر ملی ایران مورد تجلیل قرار گرفتند، رویدادهای بزرگ، صنعت ملی شدن نفت، حادثه و جنبش ۱۵ خرداد، اتفاق باشکوه و تاریخی کاروان اسرای کربلا و... و. در فیلم‌ها بود، فیلم‌هایی هم بود که بزرگان دفاع مقدس را به تصویر کشیدند.

وی افزود: ۳۳ فیلم هر کدام بخشی از تاریخ با عظمت ایران عزیز را برای ما روایت کردند، امیدوارم این مسیر با قوت ادامه پیدا کند، از هیات انتخاب، داوری، کارگردانان، تهیه کنندگان، نهادها، شخصیت‌ها، دوستانم در شهرداری، صدا و سیما تشکر می‌کنم. خبر مهمی که امسال با پشتوانه رییس‌جمهور و آقای مخبر رسانه‌ای شد ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری برای خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی بود، این کار بزرگ در گذر فرهنگی تهران آغاز می‌شود و امیدواریم قبل از جشن پنجاهمین سالگرد انقلاب تقدیم اصحاب فرهنگ و هنر کنیم، امیدوارم این رویداد بزرگ و این حماسه که صاحبان فرهنگ و هنر در کشور خلق کردند در فضای اخلاق و همگرایی در سینمای پر آوازه انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.