سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

با امضای تفاهم نامه‌ای بین شورای فرهنگ عمومی و پارک فناوری‌های نرم جهاد دانشگاهی؛

توسعه صنایع خلاق، سبک زندگی اسلامی و حرکت در مسیر تمدنی گام دوم انقلاب اسلامی

شورای فرهنگ عمومی

سینماپرس: شورای فرهنگ عمومی کشور و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با امضای تفاهم‌نامه‌ای همکاری‌های خود را در عرصه های توسعه صنایع خلاق و تحقق سبک زندگی اسلامی- ایرانی و حرکت به سمت شاخص‌های تمدنی گام دوم انقلاب اسلامی توسعه می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، این تفاهم نامه امروز (سه شنبه) ۲۴ بهمن ماه و در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این شورا، به امضای سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی رسید.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این خصوص بیان کرد: پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه صنایع فرهنگی و هنری است که در گستره ملی و با پشتوانه جهاد دانشگاهی فعالیت می کند.

محمدحسین ایمانی خوشخو اظهارامیدواری کرد مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی بتواند در قالب این همکاری های جدید، کمک رسان شورای فرهنگ عمومی و ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی باشد.

سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به بیانیه «بازار پردازی صنایع فرهنگی» که در جلسه ۷۶۷ و در بهمن ۱۴۰۰ تصویب شد، اشاره کرد و اظهار داشت: این همکاری تازه برای کمک به ارتقای فرهنگ عمومی در بستر زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق کشور شکل گرفته است.

شناسایی قابلیت های صنایع فرهنگی و خلاق کشور و نقش آنها در اشتغال و توسعه، تهیه و اجرای طرح آمایش سرزمین و معرفی مزیت های نسبی استانها در جهت اعتلای فرهنگ و هنر، تبیین و ترویج مفاهیم، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی با استفاده از ظرفیتهای فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، برگزاری رویدادها و نشست‌های فرهنگی، اجرایی کردن طرح نام‌گذاری روز فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در تقویم فرهنگی کشور و فرهنگ سازی در مورد آن، بررسی و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات فرهنگ عمومی و حوزه های صنایع فرهنگی و... از جمله موضوعاتی است که قرار است شورای فرهنگ عمومی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مورد آنها همکاری مشترک داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.