شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

«محمود پاک‌نیت» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

وظیفه نهادها و ارگان‌های فرهنگی و هنری حمایت مادی و سفارش فیلم‌ها و سریال‌های دینی و مذهبی است

محمود پاک نیت

سینماپرس: محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه میلاد حضرت حجت (عج) در خصوص جای خالی مهدویت در سینمای ایران گفت نهادهای فرهنگی و هنری باید وارد میدان شده و به خصوص برای تولید آثاری در خصوص حضرت امام زمان (عج) پیش قدم شوند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» و «شب دهم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بدیهی است که دغدغه مندی از سوی فیلمسازان و سینماگران برای تولید کالای فرهنگی دینی و مذهبی کافی نیست! گروه های تولیدی باید از جایی حمایت شوند و شخص و نهادی هزینه کار آن ها را تقبل کند تا آن ها بتوانند دست به تولید این آثار که هزینه زیادی می خواهد بزنند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان صدا و سیما و... از جمله نهادها و ارگان هایی هستند که باید توجه بسیار ویژه برای تولید فیلم ها و سریال های دینی و مذهبی داشته باشند؛ وقتی آن ها پا پیش نمی گذارند سینماگران روی چه حسابی باید جلو بروند؟ آن ها هستند که باید سفارش تولید این قبیل فیلم ها و سریال ها که اتفاقاً امروزه بسیار مهم و حائز اهمیت است بدهند.

پاک نیت خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه سازمان صدا و سیما اهتمام جدی تری در این زمینه دارد و این روزها هم شاهد تولید سریال «سلمان فارسی» هستیم که اتفاقی مبارک در زمینه تولید کالای فرهنگی دینی و مذهبی محسوب می شود. صدا و سیما بودجه بسیار خوبی را برای تولید این سریال اختصاص داده اما این به تنهایی کافی نیست و سایر نهادهای فرهنگی و هنری هم باید وارد میدان شده و به خصوص برای تولید آثاری در خصوص حضرت امام زمان (عج) پیش قدم شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ملک سلیمان» و «دیدن این فیلم جرم است» تأکید کرد: نهادی مانند شهرداری نیز باید وارد میدان شود. در خارج از کشور هم بسیار مرسوم است که شهرداری ها در تولید کالاهای فرهنگی و هنری هزینه می کنند. شهرداری باید روی این قبیل کالاها که می توانند باعث ایجاد روشنگری در جامعه شوند سرمایه گذاری کند و نباید این وظیفه مهم به فراموشی سپرده شود. در یک جمله می توان گفت وظیفه نهادها و ارگان های فرهنگی و هنری حمایت مادی و سفارش فیلم ها و سریال های دینی و مذهبی است و آن ها باید این وظیفه را به درستی انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.