جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

وزیر ارشاد:

هنرهای تجسمی در شاخه‌های مختلف خود موجب رونق سایر بخش‌های هنری است/ هیچ محدودیتی در حمایت نداریم و نخواهیم داشت

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت فرهنگی خود قله جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی خود را در ایام پیروزی انقلاب قرار داده است و هنرهای تجسمی در شاخه‌های مختلف خود موجب رونق سایر بخش‌های هنری است. همه بخش‌های هنری وابسته به درخشش در هر یک از رشته‌های هنرهای تجسمی است.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی پشت تریبون در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حاضر شد و با تبریک ایام شعبانیه در سخنانی گفت: امیدواریم به زودی پرچم پر افتخار عدالت و آزادگی، نور و معنویت در همه دنیای امروز ما سایه بیندازد و شاهد شکل گیری جامعه زیبای مهدوی باشیم. خداراشاکرم که مجموعه جشنواره های فجر انقلاب اسلامی با این دوره از جشنواره به پایان رسید. همکاران من در بخش‌های مختلف دوره متراکم و پرحجمی از رویدادهای فیلم، تئاتر و موسیقی را برگزار کردند.

وی تصریح کرد: آن انگیزه ای که همه ما را مصمم به این کار فشرده می‌کرد، خدمت صادقانه ای بود که به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تقدیم می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت فرهنگی خود قله جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی خود را در ایام پیروزی انقلاب قرار داده است و هنرهای تجسمی در شاخه‌های مختلف خود موجب رونق سایر بخش‌های هنری است. همه بخش‌های هنری وابسته به درخشش در هر یک از رشته‌های هنرهای تجسمی است.

وی اظهار کرد: هیچ مجموعه رسانه‌ای، فرهنگی و هنری بی نیاز از هنرهای والای این بخش نیست. در سال های اخیر با حضور عزیزان و دوستان خوب ما بنای حرکت جدیدی را در حوزه هنرهای تجسمی آغاز کردیم. با فعالیت شورای هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مصوبات آن اجرایی می شود، راه کوتاهی برای حل مشکلات و رسیدن به آرزو و آمال ایجاد شده است.

وعده وزیر ارشاد برای حضور در اکسپوی ژاپن

اسماعیلی به راه‌اندازی بازارهای هنرهای تجسمی مصوبه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز متوجه شدم که ابلاغیه آقای رییس جمهور رسیده است که این مژده را خدمت همکارانم بدهم. ان‌شاءالله اکسپوی «ژاپن» را پیش‌رو داریم که با مصوبه هیات وزیران مدیریت محتوایی کار در وزارت فرهنگ مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم نقش و حضور هنرهای تجسمی را با شکوه تر از دوره های گذشته در این بازار جهانی هنر داشته باشیم. در موضوع دوسالانه ونیز هم دستوری را به همکاران دادم که دوستان خوب من حضور پررنگی را امسال در ونیز داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ما در وزارت فرهنگ هیچ محدودیتی در حمایت از عزیزان خود در عرصه هنرهای تجسمی نداریم و نخواهیم داشت. من از همه همکاران خود در استان ها و اساتید بزرگوار، هنرمندان شاخص و پیشکسوت تشکر می‌کنم و برای همه آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.