چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

عضو شورای صیانت «خانه سینما» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«صندوق اعتباری هنر» باید تدبیری عاجل برای وضعیت وخیم معیشتی سینماگران داشته باشند/ اغلب هنرمندان نیازمند دریافت «بسته‌های کمک معیشتی» هستند

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: روح انگیز شمس کارگردان سینما و رئیس انجمن منشیان صحنه و عضو شورای صیانت خانه سینما همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در خصوص وظایف صندوق اعتباری هنر در قبال زندگی و معیشت هنرمندان گفت: مسئولان سینمایی و فرهنگی به همه هنرمندان در همه اصناف بسته های کمک معیشتی بدهند چرا که امروز اغلب هنرمندان نیازمند دریافت این بسته ها هستند. ضمن اینکه عیدی نیز باید به همه تعلق بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «دخترعمو، پسرعمو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من اگر فقط بخواهم به اعضای صنف خودمان اشاره کنم باید بگویم که متأسفانه این روزها بسیاری از اعضای ما وضعیت وخیم معیشتی دارند.

وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر باید در نوروز و ماه مبارک رمضان تدبیری عاجل برای وضعیت وخیم معیشتی سینماگران داشته باشند؛ متأسفانه بودجه ما در صنف بسیار محدود است و نمی توانیم کمکی به اعضای مان داشته باشیم. بی شک این وظیفه مدیران سینمایی و صندوق اعتباری هنر است که ضمن توجه به همه هنرمندان نگاه ویژه تری به اعضایی که دچار بیماری های خاص و محدودیت های مالی هستند داشته باشند.

شمس یادآور شد: سال گذشته متأسفانه نه برای ماه رمضان و نه برای نوروز هیچ کمکی به هنرمندان نشد! بهانه عدم کمک به هنرمندان تحریم بود! امسال هم که در شب یلدا تنها برای عده ای افراد خاص یک میلیون تومان ناقابل پول واریز کردند که اشتباهی بزرگ بود و حداقل این مبلغ ناقابل را باید به یکایک هنرمندان اختصاص می دادند. نکته اینجا است که روابط عمومی سازمان سینمایی به همه اعضای صنف ما که اس ام اس زده بود که این پول برایتان واریز شده در صورتی که تنها برای ۱۰-۱۵ نفر از اعضای ما این پول ناقابل واریز شده بود که همین مسأله حال مجموعه را بد کرد! این اتفاق در حالی است که ما حدود ۶۰ اسم به آن ها داده بودیم اما آن ها به سلیقه خود تنها برای عده‌ای این مبلغ را واریز کردند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: من گلایه خودم را به عنوان رئیس صنف به آقای دهکردی و آقای ایل بیگی مطرح کردم اما خوب هیچ اتفاقی نیفتاد و پول برای بقیه اعضای مان واریز نشد. امیدوارم این سری تدبیر ویژه ای شود و مسئولان سینمایی و فرهنگی به همه هنرمندان در همه اصناف بسته های کمک معیشتی بدهند چرا که امروز اغلب هنرمندان نیازمند دریافت این بسته ها هستند. ضمن اینکه عیدی نیز باید به همه تعلق بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.