دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

«عضو هیأت علمی دانشگاه تهران» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

باید شر افراد کاسبکار از سر فرهنگ و هنر کشور کم شود/ اسفا که مدیران اراده ندارند و می ترسند با این افراد به مقابله برخیزند!

محمدصادق کوشکی

سینماپرس: محمدصادق کوشکی کارشناس فرهنگی در خصوص فقدان معنویت در تولیدات سینمایی و تلویزیونی گفت: باید شر افراد کاسبکار از سر فرهنگ و هنر کشور کم شود اما اسفا که مدیران اراده ندارند و می ترسند با این افراد به مقابله برخیزند! این اتفاق در حالی است که مدیران باید عرصه فرهنگ و هنر را از کاسبکارانی که تنها به فکر تجارت و منافع شخصی شان هستند پاکسازی کنند چرا که این ها آفت هایی هستند که فرهنگ و هویت ملی و دینی را به شدت مورد آسیب قرار می دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین اتفاق این است که اگر امروز معنویت در تولیدات سینمایی و تلویزیونی کشور دیده نمی شود صرفاً به دلیل کم کاری مدیران فرهنگی نیست چرا که تولید اثر فرهنگی و هنری توسط مدیر رخ نمی دهد.

وی در همین راستا ادامه داد: نکته بعدی این است که هنرمند جوشش درونی اش را تبدیل به اثر هنری می کند. وقتی هنرمند بدل به تکنسین می شود طبیعتاً مانند کاسب عمل می کند و دنبا ل بازار است؛ این فرد به این فکر نمی کند که با ساخت اثرش موجب تنزل جامعه می شود یا ارتقای آن؟ این افراد به هر قیمتی دنبال مشتری هستند.

کوشکی سپس با تأکید بر اینکه در سینما با هنرمند روبرو نیستیم با تکنسین مواجهیم متذکر شد: این ها فقط می خواهند از حوزه فرهنگ و هنر پول در بیاورند. متأسفانه بخش زیادی از کسانی که در هنرهای نمایشی و تصویری هستند از این جنس اند و حرفی برای گفتن و اندیشه ای برای ارائه ندارند و از معنویت هم بهره ای نبرده اند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: بدیهی است باید شر افراد کاسبکار از سر فرهنگ و هنر کشور کم شود اما اسفا که مدیران اراده ندارند و می ترسند با این افراد به مقابله برخیزند! این اتفاق در حالی است که مدیران باید عرصه فرهنگ و هنر را از کاسبکارانی که تنها به فکر تجارت و منافع شخصی شان هستند پاکسازی کنند چرا که این ها آفت هایی هستند که فرهنگ و هویت ملی و دینی را به شدت مورد آسیب قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند مدیرانی شجاع و با اراده و با درک هستیم که با هر کسی که دنبال کاسبکاری در حوزه فرهنگ و هنر و به ویژه سینما است مقابله کنند. مدیران فرهنگی باید بدانند تولید آثار هنری باید موجب ارتقا و رشد فکر و فرهنگ و اندیشه جامعه شود و باید هنرمندی داشته باشیم که متدین و اهل معنویت و فکر و فرهنگ باشد.

کوشکی در خاتمه این گفتگو افزود: بدیهی است اگرچنین هنرمندی در عرصه فرهنگی و هنری کشور وجود داشته باشد می تواند بخش کثیری از معضلات را حل کند. البته علاوه بر این ها هنرمند باید سینما و زبان تصویر را هم بلد باشد. مدیر باید مسیر چنین هنرمندانی را تسهیل کند. باید این ها را پیدا کنند و زمینه رشد و شکوفایی آن ها را فراهم کنند. باید این ها را حمایت کنند و اگر چنین شود معنویت در آثار سینمایی و تلویزیونی هم دیده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.