یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

«معاون فرهنگی هنری بسیج دانشجویی کشور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

بدنه دانشجویی باید به «سلاح هنر» مسلح شود/ «ققنوس» دانشجوی هنرمندِحلالِ مسئله را با مسائل مختلف درگیر می‌کند

نمایشگاه مطبوعات سال 1402

سینماپرس: سینماپرس: سید مسعود پرهیزگاری بیان کرد: بدنه دانشجویی باید به سلاح هنر مسلح شود و در قالب هنر به مسائل ورود پیدا کند. الحمدالله این حرکت در دانشگاه ها اتفاق افتاده است و اتفاقات خوبی در بدنه دانشجویی در حال آغاز شدن است.

«سید مسعود پرهیزگاری» معاون فرنگی هنری بسیج دانشجویی کشور در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس به تشریح سیاست ها و راهبرد های بسیج دانشجویی در عرصه فرهنگی و هنری پرداخت و عنوان کرد: بسیج دانشجویی اعتقاد دارد؛ که جریان دانشجویی به عنوان بدنه نخبه و به عنوان بدنه آرمانی جامعه ما که نگاه آرمانی و بن بست شکنانه دارد و نیز به آینده روشن امیدوار است؛ باید با مسائل مختلف درگیر شود و یکی از عرصه های درگیری با مسئله، عرصه هنر است.

ایشان در ادامه با تشریح این رویکرد تصریح نمود: بدنه دانشجویی باید به سلاح هنر مسلح شود و در قالب هنر به مسئله ورود پیدا کند. الحمدالله این حرکت در دانشگاه ها اتفاق افتاده است و اتفاقات خوبی در بدنه دانشجویی در حال آغاز شدن است. در عرصه های مختلف تولید هنر، گروه های دانشجویی مختلفی در مناطق مختلف کشور در حال فعالیت هستند. همچنین کارگروه های مختلفی در این زمینه در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی هنری بسیج دانشجویی همچنین به تبیین جایگاه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس پرداخت و به برنامه های این جشنواره در سال آینده اشاره کرد و افزود: جشنواره هنری_دانشجویی ققنوس، به عنوان خروجی جشنواره هنری دانشجویی که در بدنه دانشجویی و به کمک وزارت علوم و آموزش پزشکی تعریف شده است. یک جشنواره هنری_دانشجویی تشکیلاتی است که ضمن اینکه در طول سال جریان دارد؛ دانشجوی هنرمندِحلالِ مسئله را با مسائل مختلف درگیر می کند؛ و جمع بندی نهایی و خروجی نهایی این اتفاق یعنی حل مسئله در قالب هنر و مباحث مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، جهادی و مدیریتی در قالب هنر را در پایان اردیبهشت و اوایل خرداد در قالب اختتامیه ی جشنواره هنری دانشجویی ققنوس انشالله رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.