یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

قطب‌الدین صادقی:

با فیلم‌های سبک و کتاب‌های سطحی اوقات فراغت را نگذرانیم

دکتر قطب الدین صادقی در دیدار نوروزی هنرمندان

سینماپرس: فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مهیج‌ترین خاطره‌ام از نوروز به دوران کودکی‌ام و شهر زادگاهم سنندج برمی‌گردد.

به گزارش سینماپرس، قطب‌الدین صادقی در گفت‌وگو با ایرنا درباره خاطرات زیبای نوروز در زندگی، اظهار داشت: خاطره‌ای که من دارم از دوران کودکی است؛ به دلیل شهر زادگاهم، سنندج، باشکوه‌ترین نوروزی که در عمرم و در جهان دیدم در آنجاست.

پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون توضیح داد: در سنندج در نوروز بر پشت‌بام همه خانه‌ها و بر فراز کوه آتشی می‌افروختند که یک معنای اسطوره‌ای نمادین داشت و به معنای این بود که راه بازگشت ارواح طیبه درگذشتگان خانواده را روشن کنند و برگردند. این، مهیج‌ترین چیزی است که در عمرم از نوروز دیدم.

نوروز را با آثار سطحی نگذرانیم

صادقی که با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر اعم از سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۴ حضور داشت، در این باره که خواندن چه کتابی و تماشای چه فیلمی را برای ایام نوروز پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: من رمان سلین را پیشنهاد می‌کنم؛ سفر به انتهای شب.

صادقی افزود: چند فیلم‌ساز را خیلی دوست دارم که کروساوا، کوستاریکا، چن کایگه و آنتونیونی است که فیلمسازان بزرگی هستند و آثار درخشانی از خودشان به جا گذاشتند. دیدن فیلم این فیلمسازها را توصیه می کنم.

وی خاطرنشان کرد: من توصیه می‌کنم با فیلم‌های سبک و کتاب‌های سطحی اوقات فراغت را نگذرانیم. ژان کوکتو می‌گوید شاهکارها را بشناس تا با آثار دست چندم فریبت ندهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.