جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

وزیر ارشاد:

فضای رسانه‌ای در دنیا بر اثر روشنگری رسانه‌ها کاملا به نفع جریان مقاومت و غزه تمایل پیدا کرده است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: فضای رسانه‌ای در دنیا بر اثر روشنگری رسانه‌ها کاملا به نفع جریان مقاومت و غزه تمایل پیدا کرده است.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران جوان درمورد حضور گسترده مردم در روز قدس امسال بیان کرد: موضوع آرمان رهایی قدس از آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی بوده است. یعنی تولدش به تولد نهضت امام خمینی رحمت الله علیه برمی گردد و در طول بیش از ۶۰ سالی که از نهضت مردم ایران می‌گذرد همیشه شعار آزادی قدس یک آرمان مشترک بوده و این موضوع طبیعی است و الان هم که وضعیت ظلم و جور در سرزمین‌های اشغالی به حد اعلای خود رسیده است. این شعار همان طور که از تأسیس انقلاب اسلامی با نهضت بوده باعث ایجاد انسجام و همگرایی است.

اسماعیلی گفت: امروز در کنار این ابراز انزجار از صهیونیست ها، این اجتماع باشکوه نشان دهنده‌ی وحدت ملی و انسجام ما ایرانی‌ها بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران است و این مسئله باعث خوشحالی است که پس از گذشت بیش از ۶۰ سال، همچنان مردم ایران تازه نفس در میدان بدست آوردن آرمان‌های خود ایستادند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این اجتماع با چنین فشردگی و تراکم را حداقل در دو سال اخیر به یاد ندارم.

گفتنی است که اسماعیلی در جمع خبرنگاران افزود: فضای رسانه‌ای در دنیا بر اثر روشنگری‌های خبرنگاران و رسانه‌های مستقل و مقاومت کاملاً به نفع جریان مقاومت و غزه سوق و تمایل پیدا کرده است و این موضوع خودش را در اجتماعات چند صد هزار نفری فضاهای فرهنگی هنری و ورزشی را نشان می‌دهد و این جای تقدیر از همکاران رسانه‌ای در داخل کشور را دارد که واقعاً در این مدت در کنار هم، برای موضوع غزه به میدان آمدند.

وی افزود: امسال با توجه به اتفاقات اخیر غزه و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۶ماه انجام داده و کودک کشی بی‌نظیری که انجام داده، این رژیم روی سفاکان تاریخ را سفید کرده است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: افکار عمومی در جهان ملتهب و هر کدام به نوعی نگران این بحث هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز با اتفاقی که افتاده و شهدای عزیزی که در حال تشییع هستند همگی باعث شده که یک ابراز انزجار ملی، یک وحدت و انسجام ملی شکل گیرد.

اسماعیلی گفت: شاهد هستید که مردم با همه سلایق سیاسی، گروهی و همه تفاوت‌های متعارفی که در یک کشور آزاد، پیشرفته و مستقل مانند ایران وجود دارد، پای آرمان بزرگ حمایت از مظلوم و فلسطین به میدان آمده اند.

وزیر فرهنگ با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: این حضور پرشور در آغاز سال جدید حرکتی نوید بخش برای انسجام بیشتر در داخل کشور به‌شمار می‌رود، موجب امید آفرینی می شود و اشتیاق عمومی را برای مشارکت تاثیرگذار در پیشبرد اهداف میدانی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای نخستین بار است که این گونه رژیم صهیونیستی را در فضای رسانه‌ای شکست‌خورده می‌بینیم، تاکید کرد: فضای رسانه‌ای در دنیا براثر روشنگری خبرنگاران و رسانه‌های مستقل، مقاومت و رسانه‌های عزیز کشورمان کاملا به نفع جریان مقاومت و غزه تمایل پیدا کرده و خود را در اجتماعات چند صد هزار نفری در فضاهای فرهنگی و هنری و ورزشی نشان می‌دهد و این جای تقدیر از همکاران رسانه‌ای در داخل کشور هم دارد که در این مدت با هم و در کنار هم برای موضوع غزه در میدان بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.