شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

«آسمان غرب» به لحاظ فرمی اثری بسیار خوب و صحنه‌های جنگی بسیار حرفه‌ای درآمده بود

حجت عبدالملکی

سینماپرس: دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی پس از تماشای فیلم سینمایی «آسمان غرب» گفت: در آغاز جنگ که ارتش نمی‌دانست چه باید کند، شهید شیرودی و هم‌رزمانش ایستادند و معادلات دفاع مقدس را تغییر دادند.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الله عبدالملکی پس از تماشای فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسکری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد که از اول فروردین ماه ۱۴۰۳ روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است، به ایرنا گفت: اینکه فیلم‌سازان نسل جدید و جریان‌های انقلاب اسلامی مقطع کوتاهی از زندگی یک قهرمان را برای روایت در اثری سینمایی انتخاب می‌کنند، اتفاقی مبارک و به نظرم سبک جالبی است چراکه اغلب فیلم‌ها و سریال‌ها تمام دوره زندگی قهرمان را پوشش می‌دهند و روی وجوه رفتاری قهرمان تمرکز ندارند.

در آغاز جنگ که ارتش نمی‌داند چه باید کند، شهید شیرودی و همرزمانش می‌ایستند و معادلات دفاع مقدس را تغییر می‌دهند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: «آسمان غرب» زندگی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی را در سه روز نخست جنگ نشان داد؛ آن زمان که ارتش خود را پیدا نکرده بود، جمهوری اسلامی ایران رئیس‌جمهوری مناسبی نداشت و همچنین سیاست‌هایش را در قبال جنگ مشخص نکرده بود.

مشاور رئیس‌جمهوری یادآور شد: زمان‌شناسی امثال شهید شیرودی در ارتش و سخت‌گیری‌هایی که به لحاظ سلسله‌مراتب وجود داشت، در این اثر به خوبی و به صورت جذاب نمایش داده شده بود، متاسفانه دانسته‌های مردم ما از آغاز جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس کم است.

عبدالملکی ادامه داد: در آغاز جنگ که ارتش نمی‌داند چه باید کند، شهید شیرودی و همرزمانش می‌ایستند و معادلات دفاع مقدس را تغییر می‌دهند. شاید اگر این مقاومت‌ها صورت نمی‌گرفت، کار برای ما بسیار سخت‌تر می‌شد.

وی مطرح کرد: ناگفته نماند «آسمان غرب» به لحاظ فرمی اثری بسیار خوب و صحنه‌های جنگی بسیار حرفه‌ای درآمده بود؛ اگرچه گفت‌وگوها و دیالوگ‌ها می‌توانست قوی‌تر باشد.

«آسمان غرب» که پس از سال‌ها ژانر اکشن جنگی- هوایی را با قصه‌ای ناگفته از قهرمانان پرواز به سینمای ایران آورده است، گوشه‌ای از ایستادگی و دلاورمردی‌های شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر خلبانان قهرمان هوانیروز ارتش ایران را در التهابات یک ماه نخست جنگ در کنار مردم و برای حفظ وطن روایت می‌کند.

میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح‌الله زمانی، راهله لطفی، محمدرضا صولتی، پیام اینالوئی، یوسف فروتن، احسان عباسی، صفرمحمدی، کیوان آزاد، مهران میرزایی، احسان صاحب الزمانی، وحید عبدالمجیدی، رامین قربانی، مجتبی واشیان، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور، امیرحسین شام بیاتی، توران یاقوتی و باحضور افتخاری: تورج الوند و نسیم ادبی بازیگران این اثر سینمایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.