به گزارش سینماپرس، نشست خبری «گزارش برنامه های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ رسانه ملی» امروز سهشنبه ۲۸ فروردین با حضور معاونان و مسؤولان سازمان صدا و سیما در سالن کوثر این سازمان برگزار شد.
سلیم غفوری قائممقام معاونت سیما در ابتدای نشست بیان کرد: برخی از سریال ها مثل «زیرخاکی» و «رستگاری» به پایان رسید و برخی سریالها هنوز ادامه دارد. در میان برنامههای افطار قله برنامهها «محفل» و «زندگی پس از زندگی» بود.
وی اضافه کرد: ما برای ماه رمضان ۱۰ برنامه ویژه افطار، ۹ برنامه سحر داشتیم و در مجموعه حدود ۵۰ برنامه تدارک دیده شد. ۵۰ درصد برنامهها گفتوگومحور حدود ۱۴ درصد مسابقه، ۲۴ درصد کلیپ، ۷ درصد گزارش، سه و نیم درصد پویانمایی داشتیم.
در ادامه احمد خورشیدی مدیر سایت تلوبیون درباره عدد بازدیدهای تلوبیون در ساعات منتهی به تحویل سال عنوان کرد که ۵۰ میلیون دقیقه ۲۴ ساعت پایانی سال تحویل دیده شده است.
وی شبکههای پربیننده در ساعات تحویل سال را به ترتیب شبکههای سه، یک و دو اعلام کرد.
خورشیدی با اشاره به اینکه آمار تماشای سریالها براساس میانگینی که در هر قسمت از آنها دیدهشده سنجیدهاند، بیان کرد: در این میان سریال «نون. خ» در هر قسمت با ۱۵۰ هزار بازدید در صدر است و بعد از آن سریال «زیرخاکی» با ۱۴۰ هزار بازدید در هر قسمت، «هفت سر اژدها» با
۱۰۷ هزار بازدید و «رستگاری» با ۳۷ هزار بازدید و فصل جدید «جومونگ» حدود ۴۷ هزار بازدید به ازای هر قسمت دیده شده است.
در ادامه محسن شاکرینژاد رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره روند نظرسنجیها گفت: ما هر ۲ هفته یک بار میزان مخاطبان سریال را میسنجیم. برنامههای شاخص هر ماه یک بار سنجیده میشود چون نه بودجه و نه وقت را داریم که همه برنامهها را بسنجیم اما هر فصل کلیت مخاطب رسانه ملی را از درب منازل میسنجیم.
وی اضافه کرد: در آخرین نظرسنجی کلیت مخاطب ۶۶ درصد در تهران و مراکز بوده است. پرسشگرهای ما در تهران و مراکز استان مستقر هستند. میزان مخاطب رسانه ملی به طرز معناداری در شهرستانها و روستاها بیشتر از مراکز استان است. ۱۵ هزار داده آماری در این باره داشتیم و میزان مخاطب در شهرستان ۶۹.۹ درصد و میزان مخاطب در روستاها ۷۸.۷ بوده است. اظهار نظری هم قبلا داشتم که نکتهام این بود امروز چالشی جدی بین فضای برودبند و برودکست وجود دارد و در چنین فضایی این عددها که در حال حاضر داریم معجزه است.
شاکرینژاد درباره فرایند نظرسنجیها تصریح کرد: ما مدلهای متنوعی داریم، به طور مثال از هزار نمونه نظرسنجی میکنیم و مطابق استانداردهای جهانی همچون موسسه گالوب هم پیش میرویم که بر اساس ۳۰۰ میلیون جمعیت آمریکا همین مدل نظرسنجی میکند.
وی اضافه کرد: در عین حال در مدلهای دیگری تا ۴۰ هزار نفر نظرسنجی هم داریم. یکی از معیارهای نظرسنجی شب انتخابات است و در انتخابات مجلس عددی که مرکز تحقیقات سازمان اعلام کرد هفت دهم درصد با نتیجه واقعی تفاوت داشت.
رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره تغییر برخی نظرسنجیها نسبت به آمارها عنوان کرد: ما پنج فروردین اولین گزارش را درباره برنامهها دادیم که مخاطب زندگی پس از زندگی ۱۷.۹ و محفل ۱۷.۵ درصد بوده است.
ارسال نظر