شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

«بابک اعطاء» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

از ثبت صنوف سینمایی ذیل وزارت کار هیچ چیز عایدمان نشد/ وظیفه «صندوق اعتباری هنر» حمایت از هنرمندان بیکار و خانه نشین است

بابک اعطا

سینماپرس: بابک اعطاء دستیار کارگردان و برنامه ریز باسابقه سینما در خصوص فرجام ثبت صنوف سینمایی در ذیل وزارت کار گفت: برخلاف آنچه مطرح می شد که ثبت صنوف در وزارت کار باعث می شود تا مواهب خاصی نصیب اهالی سینما شود ما هیچ تغییری در زندگی های مان احساس نکردیم و هرچه هست درست همان چیزی است که پیش از ثبت صنوف در وزارت کار جریان داشت.

دستیار کارگردان فیلم های سینمایی «سفر پر ماجرا» و «عروس آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از ثبت صنوف سینمایی ذیل وزارت کار هیچ چیز عایدمان نشد! تنها نقطه روشنی که این روزها ما دستیاران کارگردان و برنامه ریزان سینما داریم این است که انجمن مان همچنان سرپا مانده و به امور اعضایش رسیدگی می کند.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه مطرح می شد که ثبت صنوف در وزارت کار باعث می شود تا مواهب خاصی نصیب اهالی سینما شود ما هیچ تغییری در زندگی های مان احساس نکردیم و هرچه هست درست همان چیزی است که پیش از ثبت صنوف در وزارت کار جریان داشت.

برنامه ریز فیلم های سینمایی «مردی که اسب شد» و «خاک سرد» سپس با اشاره به بیکاری بخش کثیری از هنرمندان و سینماگران اظهار داشت: وظیفه دولت و صندوق اعتباری هنر حمایت از هنرمندان بیکار و خانه نشین است؛ البته از من گذشته و من این چیزها را برای خودم عنوان نمی کنم اما می دانم که گرفتاری های متعدد در زندگی سایر اهالی سینما وجود دارد و این وظیفه مسئولان است که به داد بچه های دیگر برسند.

اعطاء در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: البته نسل جوان تر سینما شرایط شان نسبت به پیشکسوت ها و قدیمی ترها اندکی بهتر است و حداقل هرزچندگاهی امکان کار کردن در سینما برایشان فراهم می شود اما اغلب پیشکسوتان سینما زندگی های شان را به زور می گذرانند و طبیعی است که ما توقع داریم سیاست گذاران و مسئولان فرهنگی و سینمایی گوشه چشمی به زندگی آن ها داشته باشند و به صورت یکسان به همه اهالی سینما رسیدگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.