سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

تهیه کننده «صبح اعدام» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«نمایندگان مجلس شورای اسلامی» باید به مقوله فرهنگ و هنر توجه داشته باشند/ باید مشاوره صحیح بگیرند و در همه حوزه ها ورودی جدی داشته باشند

مدیریت فرهنگی؛ مجلس

سینماپرس: علی شیرمحمدی تهیه کننده سینما در خصوص انتظار و توقعات از مجلس دوازدهم در حوزه فرهنگی و هنری گفت: نمایندگان بعد از انتخابات نباید پشت ویترین بروند و در دسترس مردم نباشند. آن ها باید همواره در کنار مردم باشند و دغدغه شان رفع معضلات اجتماعی باشد.

مدیرتولید فیلم های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «ضد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین توقع ما از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که اگر در حوزه فرهنگ و هنر اشراف ندارند از مشاوران برجسته و مطرح در کنار خود استفاده کنند؛ در واقع انتخاب مشاوران ذی صلاح در حوزه فرهنگ و هنر مهمترین کاری است که نمایندگان مجلس باید انجام دهند چرا که این کار باعث می شود نسبت به مصائب اهالی فرهنگ و هنر بیشتر آگاه شوند و بستری را فراهم کنند تا کارهای فرهنگی و هنری در کشور رونق بگیرد.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر مهمترین رکن هر جامعه ای است؛ فرهنگ سازی در هر زمینه ای می تواند بسیار موثر باشد و جامعه را دچار تحولات اساسی کند؛ بنده به خاطر دارم یک زمانی شهرداری بیلبوردهایی را در سطح شهر نصب کرده بود که یک نفر بند رختی را در نمای ساختمان خود پهن کرده بود؛ این اتفاق باعث می شد رهگذرانی که به این بیلبوردها نگاه می کنند از آن منظره زشت منزجر شوند و دیگر هرگز در نمای منازل خود رخت پهن نکنند. این نوع کارها زیرساختی است و می تواند باعث تحول در رفتار جامعه شود.

شیرمحمدی تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخبان ملت باید به مقوله فرهنگ و هنر توجه داشته باشند. باید مشاوره صحیح بگیرند و در همه حوزه ها از جمله نشر و کتاب و سینما و تئاتر و موسیقی و... ورودی جدی داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده زمانی عضو هیأت مدیره شرکت های فیلمسازی بودم و از نزدیک شاهد بودم که اهالی سینما با چه معضلاتی درگیر هستند. مثلاً عده ای برای بحث بیمه درگیر بودند. برخی دوستان فرهنگی در شرایط اقتصادی امروز برای روشن نگه داشتن چراغ دفترشان لنگ هستند. کسانی که صادقانه و از سودای دل می خواهند کار فرهنگی انجام دهند سرمایه ندارند و همه واقفیم که اهرم پیش برنده در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه است و از این رو نمایندگان مجلس باید کاری کنند که این معضلات از جامعه فرهنگی و هنری کشور رخت بربندد.

وی متذکر شد: هنرمندانی که عمیقاً احتیاج مالی دارند تعدادشان زیاد است. نمایندگان باید به کلونی فرهنگ و هنر نزدیک تر شوند تا درد را درک کنند. آن ها تا نزدیک نشوند و آن درد را احساس نکنند نمی توانند کاری جدی انجام دهند.

شیرمحمدی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه نمایندگان پس از انتخابات نباید از مردم دور شوند افزود: نمایندگان بعد از انتخابات نباید پشت ویترین بروند و در دسترس مردم نباشند. آن ها باید همواره در کنار مردم باشند و دغدغه شان رفع معضلات اجتماعی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.