دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

کارگردان سریال «بیست کووید» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

«بیست کووید» متأسفانه در پخش قربانی شد/ امیدوارم در زمان بازپخش به دور از دعواهای بچه‌گانه مدیران تلویزیون مردم بتوانند این سریال را تماشا کرده و لذت ببرند

هادی حاجتمند

سینماپرس: هادی حاجتمند کارگردان سینما و تلویزیون که خود سابقه ساخت اثر در خصوص کرونا را در کارنامه اش دارد به بررسی کیفیت روایت جهاد مقابله با کرونا در سینما و تلویزیون پرداخت و در این باره با سینماپرس گفتگو کرد.

کارگردان فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «مدیترانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کرونا مقوله ای بسیار جدی است و همچنان جای کار دارد چرا که ما حتی در همین سال جاری هم مجدد شاهد افزایش این ویروس منحوس در سطح کشور بودیم و مردم همچنان گرفتار آن هستند.

وی ادامه داد: آنچه می تواند برای مخاطب جذابیت داشته باشد تاریخ نگاری کرونا است و بنده معتقدم ما دیگر نباید روی خود کرونا حرف بزنیم چرا که حرف زدن در مورد کرونا بسیار تلخ است و جامعه دیگر این میزان تلخی را برنمی تابد.

حاجتمند خاطرنشان کرد: تاریخ نگاری در خصوص کرونا اهمیت زیادی دارد چرا که ضمن آنکه اتفاقاتی که در کشور پس از ظهور این ویروس منحوس به وجود آمد را به تصویر می کشد نشان می دهد که مردم با روحیه ای جهادی پای کار آمدند و دور هم جمع شدند تا این ویروس منحوس را از پای درآوردند. ضمن آنکه نخبگان ما توانستند واکسن تولید کنند که امروزه پس از سال ها متوجه شدیم واکسن ما پاک ترین و موثرترین واکسن در کل دنیا بوده است.

این سینماگر یادآور شد: در دوران شروع کرونا بدنه ای از مردم جهاد کردند؛ علاوه بر نخبگانی که برای تولید واکسن به میدان آمدند و پزشکان و پرستاران جان خود را کف دستان شان گذاشتند و دلسوزانه به یاری جامعه شتافتند. ما به هریک از این مقوله ها که وارد شویم اتفاقی نیک را شاهد هستیم.

وی سپس با بیان اینکه در خصوص تولید واکسن در کشورمان ما باید حتماً فیلم و سریال های متعدد تولید کنیم اظهار داشت: مقوله تولید واکسن از نظر دراماتیک بسیار جذاب است و می تواند مخاطبان را در سراسر دنیا با خود همراه کند. ما در مقوله واکسن مخالف و ضد قهرمان و قهرمان و هدف و موانع را پیش رویمان داریم. یعنی همه چیز آماده است برای پرداختن به این دارم شگفت انگیز؛ علاوه بر این در دوران کرونا ماجرای زیاد دیگری وجود داشت که قابلیت درام شدن را دارد.

حاجتمند که خود سازنده یک سریال کرونایی با عنوان «بیست کووید» است در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: سریال ما که متأسفانه در پخش قربانی شد و امیدوارم در زمان بازپخش به دور از دعواهای بچه گانه مدیران تلویزیون مردم شریف کشورمان بتوانند این سریال را تماشا کرده و لذت ببرند. ما برای تولید این سریال بسیار زحمت کشیدیم اما شبکه ۳ با ما نامهربانی کرد که امیدوارم این نامهبرانی سهوی بوده باشد!

این هنرمند در پاسخ به این پرسش که خود شما آیا فیلم یا سریالی در مورد کرونا دیدید که نظرتان را جلب کرده و در خاطرتان مانده باشد گفت: من در این باره کتاب های زیادی را مطالعه کردم و مستندهای خوبی هم دیدم که یکی از این مستندها در مورد غسال هایی بود که مجبور بودند بیماران کرونایی را که فوت شده بودند شستشو دهند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: اما حقیقتاً هیچ فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی در خصوص کرونا ندیده ام که نظرم را جلب کرده باشد و در ذهنم مانده باشد و این بدان معنا است که ما در خصوص این مقوله جدی بسیار کم کاری داشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.