دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

تهیه کننده «سایه های غم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

با هر نوع تبلیغی که مردم را «فریب» دهد مخالفم/ کسانی که چنین رفتارهایی می‌کنند کار در ظاهر فرهنگی‌شان به شدت عملی «غیرفرهنگی» است!

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما در خصوص نقش روابط عمومی ها در اقتصاد هنر و سینما گفت: فیلمی موفق است که تبلیغات آن به صورت دهان به دهان باشد و خود مردم مشوق دیگران برای تماشایش باشند و قطعاً هرچیز به جز این باشد فریبی بیش نیست!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سایه های غم» و «ازدواج غیابی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عده ای سرمایه دار که پول های بادآورده دارند و به قول معروف گردن کلفت هستند و در سینما حضور پیدا کرده و سرمایه گذاری می کنند تنها به فکر این هستند که با شلوغ کاری های معمول در رسانه ها فیلم خود را مهم جلوه دهند؛ آن ها تلاش می کنند کاری کنند که فروش فیلم شان از دیگران بیشتر شود و با پروپاگاندای رسانه ای برای یکدیگر شاخ شانه می کشند!

وی در همین راستا ادامه داد: اما ما توان این کار را نداریم و دنبال قسمت مان هستیم؛ همه به خوبی می دانند که رسانه مجانی کار نمی کند و پول هنگفتی طلب می کند که یک فیلم را بزرگ کند. من واقعاً متوجه نمی شوم که چرا برخی افراد این کارها را می کنند! ما فقط امروزه در تبلیغات فیلم ها با مشکل مواجه نیستیم و در بخش های دیگر هم شاهد برخی معضلات جدی هستیم مانند اینکه همین تهیه کنندگان و سرمایه گذارانی که بودجه های بادآورده دارند قیمت هنرپیشه ها را نیز بالا می برند و همین باعث می شود بخش کثیری از تهیه کنندگانی که چنین بودجه ای در اختیار ندارند خانه نشین شوند.

وزیری سپس با بیان اینکه گویا تصمیم عده ای افراد بر این است که پیشکسوتان را به طور کل از دور خارج کنند اظهار داشت: بنده معتقدم کسانی که چنین رفتارهایی می کنند کار در ظاهر فرهنگی شان به شدت عملی غیرفرهنگی است! در قدیم الایام به این افراد لقب باندهای مافیایی می دادند که خوشبختانه بنده و امثال بنده هیچ وقت نه خواستیم و نه وارد این باند و باندبازی ها شدیم.

این سینماگر با تأکید بر اینکه بنده با هر نوع تبلیغی که مردم را فریب دهد و به زور آن ها را به سالن های سینما بکشاند و کار ضعیف به خوردشان بدهد به شدت مخالفم تصریح کرد: فیلمی موفق است که تبلیغات آن به صورت دهان به دهان باشد و خود مردم مشوق دیگران برای تماشایش باشند و قطعاً هرچیز به جز این باشد فریبی بیش نیست!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کالسکه» و «ساعت شلوغی» متذکر شد: خیلی از هنرمندان واقعی سینما این روزها به واسطه اینکه پول بادآورده ندارند و اهل پروپاگاندای رسانه ای نیستند خانه نشین و بدهکار شده و زندگی های شان نابود شده است. من که شخصاً اعصاب تبلیغات را ندارم و اصلاً هم پیگیر این تبلیغات نمی شوم چرا که معتقدم در ورای این نوع تبلیغات تفکری است که دیگران را از رده خارج کنند در واقع کسی را که پول ندارد از رده خارج می کنند و این اتفاق بسیار تلخ است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: مورد دیگری که به شدت برای من عجیب است تبلیغات برخی فیلم ها در شبکه های ماهواره ای است؛ یادم می آید به ما می گفتند هرگز برای فیلم تان به ماهواره ها تبلیغات ندهید چون فیلم توقیف می شود اما امروزه اغلب این کار را می کنند و اصلاً برای هیچ یک از این فیلم ها هم مشکلی پیش نمی آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.