سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

تهیه کننده «زیر پوست شهر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«جنگ تنازع بقا» در پشت صحنه «سینما» شکل گرفته/ کسانی که سال‌ها در «سینما» رنج کشیده و فیلم‌های خوب ساخته‌اند «بایکوت» و «خانه‌نشین» شده‌اند

سیروس تسلیمی

سینماپرس: سیروس تسلیمی تهیه کننده و فیلمنامه نویس پیشکسوت سینما ضمن تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی تولیدات سینمایی و پیش بینی وضعیت کلی گیشه سینماها در مورد عواقب خطرناک برای آینده سینمای کشور هشدار داد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» و «زیر پوست شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: این روزها برخی افراد از فروش بالای فیلم ها خوشحال هستند و فکر می کنند این فروش بالا نشانه رونق سینما و آشتی مردم با سالن های سینما است در صورتی که چنین نیست! این فروش بالا چند نکته مهم دارد که یکی از مهمترین نکاتش افزایش قیمت بلیت سینما نسبت به سال های قبل است.

وی در همین راستا ادامه داد: از سوی دیگر افزایش تعداد سالن های سینما یکی از عواملی شده که میزان فروش را تا حدی بالاتر برده اما پرسش اساسی اینجا است که آیا همه فیلم ها میزان فروش بالایی دارند؟ قطعاً اینطور نیست و همانطور که در سال گذشته هم شاهد بودیم جز تعداد انگشت شماری از فیلم ها مابقی آثار اکران شده با شکست جدی در گیشه روبرو شدند.

تسلیمی سپس با بیان اینکه این ارقام بالای فروش که برخی به شدت آن را در بوق و کرنا کرده اند آسیب و مخاطرات جدی برای سینما در پی دارد متذکر شد: یکی از آسیب هایی که این ارقام به سینما می زند این است که دستمزد عوامل و به ویژه بازیگران را به شدت افزایشی می کند. آن ها وقتی می بینند که فیلم ها فروش بالایی دارند دستمزدهای خود را بالا می برند و همین حالا هم شاهد این اتفاق هستیم که مدیران برخی اصناف سینمایی ارقام غیرعادی را برای هم صنف های شان تعیین کرده اند. این باعث می شود چه فیلم هایی در سینما ساخته شود؟ همین فیلم های بزن و بشکنی که امروزه شاهدش هستیم!

این سینماگر با تأکید بر اینکه ماهیت سینما از بین رفته خاطرنشان کرد: کسانی که سال ها در سینما رنج کشیده و فیلم های خوب ساخته اند بایکوت و خانه نشین شده اند و کمتر امکان کار و فعالیت در سنیما را ندارند. از سوی دیگر برخی روابط باعث می شود که علیرغم ازدیاد سالن های سینما بسیاری از فیلم ها در صف اکران باقی مانده اند و در واقع به نوعی جنگ تنازع بقا در پشت صحنه سینما شکل گرفته و افراد به هر کاری دست می زنند تا فیلم شان رنگ اکران ببیند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «زندان زنان» و «میکس» در پاسخ به این پرسش که آیا شما افزایش سرانه سالن های سینما را به ضرر سینمای کشور می دانید تصریح کرد: بله چرا که مقوله افزایش تعداد سالن های سینما بدون توجه به افزایش تولید بسیار آسیب زا است. ما خوراک مناسب و کافی برای این تعداد سالن سینما نداریم و همین خودش به سینما آسیب زده؛ برخی فقط به این فکر می کنند که فلان فیلم فلان قدر فروخته! این چه فایده ای برای کلیت سینما دارد؟ این اعداد و ارقام متعلق به همه سینمای ایران نیست و تنها چند فیلم معدود بزن و بشکنی فروش می کنند و پک کامل فیلم ها فروش نمی کند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: همه اتفاقات دست در دست هم داده که سینما به سمت تولید و عرضه فیلم های کمدی حرکت کند. بدیهی است که این اتفاق هم یک دوره ای گذرا دارد و در نهایت به پایان خط می رسد. حال پرسش اینجا است که مدیران و سیاست گذاران سینمایی برای پس از این دوره چه تمهیداتی را اندیشه کرده اند؟ اگر آن ها تدبیری برای بعد از دوران کمدی ها نداشته باشند همه زحماتی که در این سال ها سینماگران مختلف کشیدند از بین می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.