سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

تهیه کننده «روز سوم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«حمید آخوندی» در جبهه نبرد حق علیه باطل به شدت زحمت کشید و رشادت به خرج داد/ رشادت ها و دلاورمردی‌های وی متأسفانه در جایی نوشته و بازگو نشده است

حمید آخوندی در نشست خبری فیلم سینمایی«چاقی»

سینماپرس: علیرضا جلالی تهیه کننده سینما، همرزم قدیمی و از نزدیکان زنده یاد حمید آخوندی همزمان با سالروز درگذشت وی ضمن گفتگو با سینماپرس به تشریح برخی ویژگی های شخصیتی این فعال فرهنگی هنری پرداخت.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «دولت مخفی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: حمید آخوندی هرگز برای من نمرده و نخواهد مرد. عکس او همین لحظه که با شما در حال صحبت هستم در دفتر کارم روبرویم قرار گرفته و شاید باور نکنید که من هر لحظه با ایشان زندگی می کنم و او در همه زندگی من جای گرفته است. من هرگز حتی برای یک لحظه حس نکردم که حمید آخوندی از کنارم رفته و گاهی حتی مثل دیوانه ها با او حرف می زنم و در خصوص کارهایم از او مشورت می گیرم.

وی ادامه داد: دوستی من و حمید دیرینه بود؛ او سال ها قبل همرزم من بود و بعد از دوران جنگ نیز افتخار آن را داشتم که همواره در خدمتش باشم. من از اولین روز کارم در فیلم «سفر به چزابه» تاکنون زندگی ام ممزوج با خاطرات ایشان است. ما لحظه های بسیار نابی با یکدیگر داشتیم چه در جبهه چه بعد از جنگ و در کارهای مشترکی که کردیم.

جلالی با بیان اینکه حمید آخوندی سرشار از خلاقیت و نوآوری بود یادآور شد: زمانی که او ایده «صندلی داغ» را مطرح کرد مسئولان نمی پذیرفتند؛ یادم می آید در آن زمان تنها آقای ضرغامی بود که این طرح را پذیرفت و گفت کار جدیدی است و شما خط شکن هستید و این کار را بکنید و همین باعث شد که ما «صندلی داغ» را تولید کردیم. برنامه ای که همچنان پس از سال ها در ذهن مردم مانده است؛ مردم این همه تاک شو دیدند اما «صندلی داغ» در ذهن شان حک شده؛ شاید به دلیل اینکه کار دلی بود و البته هر کاری که حمید آخوندی در آن بود دلی بود.

این سینماگر در همین راستا خاطرنشان کرد: من از قول ایشان عرض می کنم که در آن زمان جو اینطور نبود که کسی به راحتی بتواند از شهدا حرف بزند اما حمید آخوندی هر قسمت از برنامه را به یک شهید هدیه می کرد و می گفت نام و یاد شهدا به برنامه ما برکت می دهد و واقعاً نیز چنین بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهورا» تأکید کرد: حمید آخوندی نه فقط در حوزه فرهنگی و هنری که در جبهه نبرد حق علیه باطل نیز به شدت زحمت کشید و رشادت به خرج داد؛ رشادت ها و دلاورمردی های وی متأسفانه در جایی نوشته و بازگو نشده است. رویکرد انقلابی او نه تنها در جبهه نظامی که در جبهه حوزه فرهنگ و هنر نیز وجود داشت. جسارت او در ارتباط با فیلم «روز سوم» مشخص است که در آن موقع زیر بار این فیلم رفت که کار سختی بود.

جلالی یادآور شد: سر آن فیلم به گفت علیرضا بیا نذر کنیم اگر این فیلم به جشنواره رسید و جایزه گرفت یک قران از پولش را در خانه های مان نبریم و خیریه «روز سوم» را درست کنیم و بعد از اینکه فیلم جایزه گرفت و جشنواره تمام شد با ممارست و زحمات ایشان خیریه «روز سوم» را تأسیس کردیم که الآن بدل به بنیاد نیکوکاری شده و نزدیک به ۲۵۰ خانوار بابت آن نذری که ما انجام دادیم تحت پوشش این خیریه هستند. آیا بالاتر از این باقیات صالحاتی وجود دارد؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این مسأله ای است که حتی سینماگران هم نمی دانند و بنده برای اولین بار بیان می کنم. چه چیزی از این بالاتر است کلی خانواده بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش این خیریه هستند؟ این روزها نیز من نوکری این خیریه را می کنم و در فقدان حمید در حال اداره آن هستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.