چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

«جواد اردکانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

کشور باید به دست فردی لایق و متعهد بیفتد/ کشور در حوزه فرهنگ و اخلاق عمومی دچار معضلات عمیق و جدی و خطرناک است

جواد اردکانی در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی

سینماپرس: جواد اردکانی کارگردان سینما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باید سراغ افرادی بروند که پیش از این تجربه های مختلف در عرصه سیاست داشته اند و آزمون خود را به خوبی پس داده اند. کشور باید به دست فردی لایق و متعهد بیفتد و همه ما امیدواریم که مسیر دولت آقای رئیسی در دولت بعدی هم استمرار پیدا کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خداوند روح آقای رئیسی و همراهان ایشان را قرین رحمت خویش فرماید و امیدوارم این عزیزان با اولیا محشور باشند.

وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی بسیار پر تلاش بود؛ درست مثل خود ایشان که رئیس جمهوری پر تلاش بودند و در زمینه های مختلف نتایج قابل توجهی به دست آوردند که قابل تقدیر و ماندگار است.

اردکانی سپس با بیان اینکه کشور در حوزه فرهنگ و اخلاق عمومی دچار معضلات عمیق و جدی و خطرناک است تصریح کرد: خطر این اتفاق به مراتب از وضعیت اقتصادی بیشتر است و حتی می تواند دستاوردهای مهم اقتصادی را نیز در درازمدت خنثی و بی اثر کند. البته این مشکلات فرهنگی سال ها است در کشورمان وجود دارد و به این دولت ارتباطی ندارد و ما پس از پایان دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در این حوزه پسرفت داشتیم و حرکت ویژه ای در حوزه فرهنگ و اخلاق عمومی صورت نگرفته است.

این سینماگر تأکید کرد: این معضل اساسی نیاز به کالبد شکافی ندارد و قابل لمس و دیده شدن است. در هر لایه ای از اجتماع نگاه کنید این معضل دیده می شود و امیدواریم خدا عنایت کند و بتوانیم دستاوردهای خوبی در آینده داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به انتخابات پیش رو متذکر شد: در انتخابات پیش رو شرایط ویژه و از طرفی شرایط سختی وجود دارد که ما با سرعت بایستی یک رئیس جمهور انتخاب کنیم؛ از آنجا که ما در کشورمان احزاب به معنای واقعی کلمه و به عنوان مجموعه های تعریف شده شناسنامه دار نداریم که مردم بر اساس عملکرد آن حزب با اطمینان رأی دهند و اطمینان داشته باشید سیاست های مورد نظرشان از طریق آن حزب پیگیری می شود باید به نقطه نظرات حضرت آقا توجه کنیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «بانک زده ها» و «چوری» خاطرنشان کرد: برای برخی از مردم و افرادی مثل من اینکه بدانیم حضرت آقا چه نگاهی دارند راهنمای فوق العاده ای است. اما ایشان همیشه میل و اراده شان را پنهان می کنند و تصور می کنم در این شرایط باید بزرگان مثل دهه اول انقلاب که جامعه در سرگردانی به سر می برد به میدان بیایند. در آن روزگار وقتی بزرگان از فردی حمایت می کردند مردم با اعتماد به آن نظر رأی می دادند؛ از این رو علمای تراز اول باید ورود کنند و افرادی را معرفی کنند.

اردکانی با بیان اینکه امروز زمان تجربه کردن نیروهای ناشناخته نیست اظهار داشت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باید سراغ افرادی بروند که پیش از این تجربه های مختلف در عرصه سیاست داشته اند و آزمون خود را به خوبی پس داده اند. کشور باید به دست فردی لایق و متعهد بیفتد و همه ما امیدواریم که مسیر دولت آقای رئیسی در دولت بعدی هم استمرار پیدا کند.

گفتنی است؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.