سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

«مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«شهید رئیسی» نوعی معیار به مردم دادند/ دیگر کسی نمی‌تواند برای «خدمت به مردم» بهانه کند

سید محمد حسینی در نشست رسانه‌ای هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و لزوم افزایش بصیرت مردم هشدار داد.

مدیر گروه فیلم و سریال روایت فتح، عضو شورای پروانه ساخت و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پاسخ به پرسش خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه به عقیده شما افزایش بصیرت در میان آحاد افراد جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تا چه میزان اهمیت دارد اظهار داشت: تصور می کنم پاسخ پرسش شما در این چند روزه کف خیابان های تهران، قم، مشهد و تبریز و... توسط امت انقلابی ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد. مردم با حضور خودشان نوعی از گزینش و مطالبه را خطاب به همه مسئولانی که مسیرشان تغییر کرده بیان کردند.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی با جانفشانی خود ثابت کرد مردم آنچه می خواهند همین در کنارشان بودن و در معیت با آن ها زندگی کردن است. مردم فشارها را تحمل می کنند و مسیر پر فراز و نشیب را پشت سر می گذارند در صورتی که ببینند مسئولان دلسوز و شبیه خودشان هستند.

حسینی با بیان اینکه کاخ نشینی که در ۸ سال مدیریت آقای روحانی وتیم شان در جریان مدیریتی کشور وجود داشت خلاف آنچه بود که مردم از جمهوری اسلامی توقع داشتند تصریح کرد: با تغییر منطقی و عادلانه و به دور از شعار شهید رئیسی تصورم این است که نوعی معیار به مردم دادند و سطح توقع مردم را جوری بالا بردند و با شهادت خودشان نمایان کردند که دیگر کسی نمی تواند برای خدمت به مردم بهانه کند. شهید رئیسی ثابت کردند که به هیچ وجه بهانه هایی نظیر اینکه این دامادم بود و آن یکی پسرم بود و آن یکی از بستگانم بود پذیرفته نیست!

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: شما مطمئن باشید مردم به گذشته رجعت نمی کنند و دیگر چنین بهانه هایی را پذیرا نیستند! کسانی که به دلیل این حادثه تلخ می خواهند سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست بگیرند باید این مسأله را مدنظر داشته باشند که مردم زیستی را تجربه کرده اند و خواهان همان زیست هستند؛ مردم زیستن با حضرت امام (ره)، شهید رجایی و شهید رئیسی را تجربه کردند و قطعاً جز این زیست به زیست دیگری بها نمی دهند.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی رئیس جمهور شهید یادآور شد: نوع مراوده شهید رئیسی با اهالی فرهنگ نیاز آینده جامعه ایرانی است! نوع مراوده شهید رئیسی با اهالی فرهنگ اعم از دانشگاهیان و حتی در فضاهای آموزش عالی تا آموزش و پرورش و سینما و تلویزیون و... بسیار مسئولانه بود و قطعاً کسانی که می خواهند برای ریاست جمهوری دولت چهاردهم کاندید شوند باید عملکرد و رفتار ایشان را الگوی خود قرار دهند.

حسینی در همین راستا ادامه داد: جمله ای را این چند روز از زبان شهید رئیسی زیاد شنیدیم که ایشان مستمراً می فرمودند من آمدم تا ناامیدی فراگیری که در جامعه شکل گرفته بود را در مقابلش بایستم!

وی متذکر شد: بدیهی است که جامعه ناامید بسیار آسیب پذیر است و می تواند باعث هجوم بیگانگان شود. جامعه امیدوار مهمترین سلاحش امید است. بحمدالله مردم نشان دادند پای آرمان های نظام و انقلاب هستند اما پای رفتار برخی مسئولان نخواهند بود.

حسینی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: دولت تدبیر و امید باعث ناامیدی جامعه شد. مردم در آن دوران با اخبار ناامیدوارکننده ای روبرو بودند و مسئولان مرتب به آن ها می گفتند حتی اگر بخواهیم آب هم بخوریم مرتبط با برجام و یا اف ای تی اف است! مردم کرور کرور در بیماری کرونا کشته می شدند و آن ها دنبال اف ای تی اف بودند. این اتفاقات به شدت حیرت انگیز بود. این خط و نوسانی که تجربه کردیم زمینه را فراهم کرد مردم امروز در تشییع شهید رئیسی و در کف خیابان ها پاسخ مسئولان آن دوران را بدهند. هیچ همه پرسی از این دقیق تر برای مبانی انقلاب اسلامی نیست و ان شاالله مردم در انتخابات چهاردهم به اصلح ترین فرد رأی خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.