چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

مدیرکل سابق دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

«رئیس جمهور تراز انقلاب» اولین خصوصیت‌اش مردمی بودن واقعی‌اش است/ مردم باید حواس شان جمع باشد و به پروپاگانداهای رسانه‌ای بی‌توجه باشند

عبدالرضا سهرابی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: عبدالرضا سهرابی مدیرکل سابق دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و لزوم افزایش بصیرت مردم هشدار داد.

مدیرکل اسبق دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان سینمایی سمعی و بصری کشور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده قبل از هر چیز خدمت شما و همه خوانندگان محترم رسانه سینماپرس عرض تسلیت دارم. این ضایعه بزرگ برای همه ما بسیار سخت و دردناک بود و امیدوارم که خداوند متعال به رهبر عظیم الشأن انقلاب سرسلامتی بدهد و سایه ایشان تا ظهور حضرت مهدی (عج) بالای سر کشورمان باشد.

وی سپس در خصوص اهمیت افزایش بصیرت در آحاد افراد جامعه برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: بنده فکر می کنم مردم عزیز کشورمان در ماجرای اخیر به قدرت و نعمت ولایت پی بردند. ما دیدیم حضرت آقا حفظه الله با چه صلابتی و اقتداری نسبت به این موضوع موضع گرفتند و همه را دعوت به آرامش کردند و در دقایق اولیه این حادثه ضمن آرزو برای سلامتی رئیس جمهوری گفتند مردم مطمئن باشند که هیچ اختلالی در کشور ایجاد نمی شود؛ همه شاهد بودیم که پس از این فرمایشات حکیمانه یک آرامش محض در کل فضای روانی و رسانه ای کشور حاکم شد و بدیهی است که همه ما باید قدردان این نعمت باشیم.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تجسمی تهران ( art expo ) تأکید کرد: در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی عزیز قدر نعمت ولایت دانسته شد. این حرکت مردم نشان از بصیرت و آگاهی شان دارد. مردم در حالی این حماسه عظیم را خلق کردند که رسانه های غربی مخصوصاً آن هایی که ریشه های مسیحیت و یهودیت صهیونیستی دارند گفتند کسی در تشییع شرکت نمی کند اما قدرت خداوند و نعمت ولایت همراه با بصیرت و آگاهی توده افراد جامعه باعث شد تا بعد از تشییع پیکر مطهر حضرت امام (ره) و شهید سلیمانی شاهد یک تشییع میلیونی و عظیم دیگر در اقصی نقاط کشورمان باشیم. همه این ها نشان دهنده بصیرت مردم است.

سهرابی خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی مردم به موقع و در بزنگاه های حساس در صحنه ای که باید اعلام حضور می کنند. این به ما برمی گردد که قدردان این مردم باشیم. مردم علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد پشت کشور می ایستند.

وی ادامه داد: طرف مقابل این حضور رئیس جمهور تراز انقلاب و جمهوری اسلامی است. این چیزی است که کشور به آن نیاز داشت. آقا یک جمله ای در خصوص حاج قاسم داشتند و می فرمودند که اخلاص سردار سلیمانی باعث شد تا او به این جایگاه برسد؛ این نکته بسیار مهمی است. قطعاً در شهید رئیسی هم همین وضعیت وجود دارد. اخلاص شهید رئیسی بود که او را این چنین نزد مردم عزیز کرد و باعث برانگیخته شدن مردم شد.

دبیر نخستین جشنواره مد و لباس فجر متذکر شد: حال یک توقع از رئیس جمهور آینده ایجاد شده است. رئیس جمهور تراز انقلاب اولین خصوصیت اش مردمی بودن واقعی اش است. این نکته خیلی مهم است. اگر رئیس جمهور مردمی باشد خود به خود مردم را به صحنه می آورد. مردم بصیرت دارند و دشمن شناس هستند لذا برمی گردد به مواضعی که آقایان کاندیداهای احتمالی به طور واقعی نسبت به این موضوع خواهند گرفت.

وی یادآور شد: شما ببینید کارگران هپکو یا نیشکر هفت تپه چگونه در مراسم تشییع و تدفین شهید رئیسی به معنای واقعی زار می زدند؛ همه این ها به دلیل مردمی بودن این شهید عزیز بود.

سهرابی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مردم باید حواس شان جمع باشد و به پروپاگانداهای رسانه ای بی توجه باشند تصریح کرد: مردم حتی باید از کسانی که خودشان را به شهید رئیسی می چسبانند بر حذر بدارند و به اخلاص افراد توجه کنند.

این کارشناس فرهنگی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما توجه کاندیداهای ریاست جمهوری به حوزه مهم فرهنگ و هنر تا چه میزان اهمیت دارد گفت: به فرمایش امامین انقلاب فرهنگ همانند اکسیژن و هوا اهمیت دارد و افرادی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند باید به اهمیت این موضوع پی ببرند!

مشاور اجرایی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وقتی حضرت آقا در دولت های مختلف حوزه فرهنگ را اساسی ترین حوزه می دانند و می فرمایند باید برای هر اقدام پیوست فرهنگی داشته باشید مشخص می شود که اهمیت این حوزه تا چه میزان زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به عرصه فرهنگ حتی در حوزه سیاست هم مهم است. شهید امیرعبدالهیان تصورم این بود که نگاهش به این حوزه و فرهنگ مقاومت زیاد بود. روحیه استکبارستیزی خودش یک فرهنگ است و ایشان این فرهنگ را داشت و به همین دلیل هم موفق عمل کرد.

سهرابی با بیان اینکه امروزه ناتوی فرهنگی و مهمتر از همه جنگ شناختی که اتفاق افتاده بسیار حائز اهمیت است ابراز داشت: جنگ ترکیبی جای خود را به جنگ شناختی داده؛ تغییر باور و رفتار ملت برای تغییر دادن هویت یک ملت از اصل خود هدف جنگ شناختی است. ما اگر برای این مهم برنامه نداشته باشیم بسیار خطرناک است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: مولفه اصلی مقابله با جنگ شناختی در رأسش مردم هستند. رئیس جمهوری که می خواهد موفق باشد همه وزرا و مدیرانش باید به آن اهمیت دهند. همانطور که رهبر فرزانه انقلاب به این موضوع پافشاری می کنند. اگر مولفه جنگ شناختی را مردم بدانند و مسئولان قوه مجریه برنامه محور ورود کنند به ضرس قاطع موفقیت ما برای رسیدن به وعده ظهور و تشکیل تمدن نوین اسلامی بیشتر می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.