سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

داریوش ارجمند:

«وزارت ارشاد» پدری دلسوز را از دست داد/ در گذشته به این میزان «آیت‌الله رئیسی» به این وزارتخانه توجه نمی‌شد

داریوش ارجمند

سینماپرس: «داریوس ارجمند» درمراسم یادبود خادم فرهنگ شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه گفت: حسرت دارم چرا که وزارت ارشاد پدری دلسوز را از دست داد و در گذشته به این میزان به این وزارتخانه توجه نمی‌شد.

به گزارش سینماپرس، داریوش ارجمند در مراسم یادبود شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه رویکرد شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در سازمان ملل را یادآوری و بیان کرد: رئیس جمهوری شهید در سفری که به نیویورک داشت و در سخنرانی در سازمان ملل شجاعانه عکس شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به روی دست گرفت و او را مبارزی بزرگ در مسیر تروریست و در ادامه قرآن را حقیقتی ماندگار خواند.

وی ادامه داد: من درباره یکی از مسائل ساده منتقد او بودم. او در یک افطاری قول داد که کمکی به موسسه هنرمندان پیشکسوت داشته باشد و بعد از یکی دو سال خبری نشد. در همین حین بود که بارها در برنامه‌های جشن تولد هنرمندان انتقادهای تندی را مطرح کردم که چرا این پول به موسسه هنرمندان پیشکسوت اختصاص پیدا نمی‌کند.

ارجمند ضمن گلایه از برخی از رسانه‌ها تصریح کرد: برخی رسانه‌ها و فضای مزاجی (تاکید خود هنرمند به این کلمه) اقدام به حاشیه‌سازی کردند و برچسب‌هایی را به داریوش ارجمند مبنی بر این موضوع که حدود ۲۰ میلیارد از دولت دریافت کرد، زدند، در حالی که این پول برای ۱۴۰۰ هنرمند عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت است.

ارجمند در حالی که بغض کرده بود بیان کرد: بزرگ مردی رئیس جمهور ما بود که با عشق به او رأی دادیم؛ آرزو می‌کنم عادات، روش و شیوه او در مردانی که پس از این امور مملکت را به دست می‌گیرند هم باشد. از این مرد بیاموزند که چگونه با مردم و میان مردم بود و تا آخرین روز خدمت جانش را برای کشور داد.

وی افزود: سیدالشهدای شهید خدمت سید جلیل القدری بود که قدر مردم را می‌دانست و با خلوص و عارف بود، شما دیدید چگونه با مردم حرف می‌زد. شهید رئیسی جمله معروفی دارد که می‌گوید یتیمی را نشنیده‌ام بلکه آن را چشیده و حس کردم. مرحوم امام (ره) نیز همیشه از کسانی حرف می‌زد که کوخ‌نشین هستند چرا که این افراد طعم کوخ‌نشینی را چشیده‌اند.

این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: از شهید رئیسی بی‌نیازی و ساده زیستی را یاد گرفتیم و آموختیم به دنیا حریص نشویم، این شاخص‌ها را در هر سطحی که هستید یاد بگیرید. آیت الله رییسی مقام بزرگی داشت، اما خیلی فروتن بود، ایشان در برابر عدالت، خداوند و مردم خودش را کوچک می‌شمرد، ولی در مقابل ظلم و ستم می‌ایستاد.

وی افزود: حسرت دارم چرا که وزارت ارشاد پدری دلسوز را از دست داد و در گذشته به این میزان به این وزارتخانه توجه نمی‌شد.

ارجمند گفت: رئیسی دوستدار مردم بود، همچنان که دوستدار خداوند بود. امیدوارم همه ما درس‌های شایسته‌ای از زندگی این مرد بزرگ گرفته باشیم و در زندگی خود به آن‌ها عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.