چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

«امرالله احمدجو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فرهنگ» همواره باید در رأس توجه مسئولان و کل جامعه باشد/ اسفا که برخی افراد تحسین شدن را از سوی بیگانگان گدایی می‌کنند!

امرالله احمدجو

سینماپرس: امرالله احمدجو کارگردان سینما و تلویزیون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و و اهمیت توجه کاندیداها به مقوله فرهنگ و هنر نکاتی را بیان کرد.

کارگردان سریال های تلویزیونی «روزی روزگاری» و «پشت کوه های بلند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: لزوم توجه آحاد افراد جامعه اعم از مسئولان و عموم مردم به مقوله فرهنگ و هنر از بدیهیات است و نیازی به استدلال و چانه زدن و بحث ندارد!

وی با تأکید بر اینکه مقوله فرهنگ همواره باید در رأس توجه مسئولان و کل جامعه باشد اظهار داشت: ما باید از خودمان سوأل کنیم که انسان برای چه چیز به دنیا می آید؟ برای خوردن و خوابیدن و اقتصاد؟ اگر درست به زندگی نگاه کنیم متوجه می شویم که شرافت و کرامت انسانی در دل فرهنگ و رشد فرهنگی نهفته است و در عین نهفته بودن مانند شب چراغ همه جا را روشن می کند.

این سینماگر متذکر شد: البته ذکر این نکته ضروری است که مقوله اقتصاد در طول تاریخ هر وقت نابسامان شده فرهنگ و هنر را متوقف کرده چرا که لازمه رشد فرهنگی امنیت و آسایش است و بخش اعظم امنیت و آسایش مسئل اقتصادی است. انسان ها نباید دغدغه گذران زندگی داشته باشند و باید تا حد مطلوبی نان و آب شان فراهم باشد و آسودگی داشته باشند تا بتوانند به فرهنگ هم فکر کنند. بدیهی است کسانی اگر شعار می دهند مسئول کار خودشان هستند.

نویسنده سریال «سلمان فارسی» خاطرنشان کرد: بنده معتقدم فعالان فرهنگی باید پیجوی ارتقای فرهنگ باشند. آن ها باید پیش از هر مدیر و مسئولی در پی فرهنگ باشند اما اسفا که برخی افراد تحسین شدن را از سوی بیگانگان گدایی می کنند! در شعارها غرق می شوند و خود را اسیر مد روز دنیا می کنند و از فرهنگ خود فاصله می گیرند!

احمدجو تأکید کرد: پس گله اول برخی هنرمندان هستند تا مسئولانی که عمدتاً دغدغه سیاسی دارند. کار مسئولان اغلب زدوخورد سیاسی و کنار کشیدن رقبا و سیاست خارجه و... است. البته لزوم توجه آن ها به مقوله فرهنگ و هنر توقع برحقی است و باید این قضیه را نیز اهمیت بدهند اما مجموع شرایط به نحوی است که باید توقع بیشترمان به سوی فعالان فرهنگی باشد و کسانی که خود گم کرده هستند اگر استعدادی نصیب شان شده نباید آن را هدر دهند و طلا را خرج مطلا کنند تا بتوانیم رشد فرهنگی مان را شاخصه اش را بالاتر از رشد اقتصادی ببینیم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: بنده امیدوارم همه مسئولان نیز در هر رده و پست و جایگاهی که قرار است در آن حضور پیدا کنند به مقوله بسیار مهم و ارزشمند فرهنگ توجه ویژه داشته باشند. برای این حوزه که نیاز امروز جوامع است برنامه ریزی داشته باشند و به صورت هدفمند در این راستا عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.