پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

«مناظرات تلویزیونی» برگزار می‌شود

مناظره انتخابات

سینماپرس: پیگیری‌های تسنیم از صدا و سیما نشان می‌دهد مناظرات انتخاباتی برقرار است اما برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود تا بی‌اخلاقی‌های سیاسی و انتخاباتی اتفاق نیفتد.

به گزارش سینماپرس، خبری در فضای‌مجازی دست به دست شد که تلویزیون برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه مناظره برگزار نخواهد کرد.

در حالی‌که این پیگیری‌ها از صدا و سیما نشان می‌دهد طراحی دکورِ مناظرات، جلسات برنامه‌ریزی و بقیه موارد گویای برپایی گفتمان کاندیدای ریاست جمهوری در قالب مناظرات تلویزیونی است.

همچنان که پیمان جبلی رئیس صداوسیما با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرد که «ما حتماً مناظره‌ها را خواهیم داشت، اما به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌های آن هستیم.»

جلسات ستاد انتخاباتی رسانه ملّی این روزها فشرده‌تر از گذشته برگزار می‌شود چه از حیثِ طراحی فرم و محتوا و چه اتفاقات دیگر، زمان خیلی فشرده‌تری نسبت به گذشته وجود دارد. همه‌چیز در زمان حداقلی‌تر از گذشته پیش می‌رود از این جهت مثلِ گذشته با مراسم قرعه‌کشی اما با درنظر گرفتن این نکته که مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیونی ریاست‌جمهوری این بار در بازه زمانی کمتری برنامه‌ریزی و به سرانجام می‌رسد.

اما با این اوصاف مناظرات تلویزیونی و دیگر برنامه‌های تبلیغاتی ریاست‌جمهوری همچون قبل برگزار می‌شود تا حرارت و شور و نشاط انتخاباتی برقرار باشد.

در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌هایی هم درباره مجریان مناظره در فضای‌مجازی انجام شده است. از بازگشت مرتضی حیدری مجری که اجرای چند مناظره انتخاباتی ریاست‌جمهوری را در دستور کار خودش داشته و چه نام‌های آشنایی همچون محمدجعفر خسروی مجری قدیمی تلویزیون، کامران نجف‌زاده خبرنگار قدیمی و مجری این روزهای برنامه «برمودا»، المیرا شریفی‌مقدم مجری و گوینده تلویزیون، مهدی مهدی قلی و برخی از گزینه‌های دیگر دست به دست می‌شود.

طبق این پیگیری درباره گزینه اصلی مجری مناظرات انتخاباتی، هنوز ستاد انتخاباتی صداوسیما به جمع‌بندی در این باره نرسیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.