یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

در آستانه رحلت امام خمینی (ره)؛

آغاز یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

سینماپرس: در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شامگاه شنبه با حضور جمعی از مسئولان، مردم و گروه های تعزیه در استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، ده زیار نام روستایی در بخش چترود شهرستان کرمان در مسیر ارتباطی کرمان به زرند و خراسان هاست که سوگواری تعزیه آن طی سال های اخیر در گستره ملی میزبان گروه های سراسر ایران است و همزمان با ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نخستین شب از یازدهمین دوره سوگواره ملی تعزیه ده زیار به اجرای تعزیه شهادت حضرت مسلم‌ابن عقیل (ع) توسط گروه تعزیه خمین اختصاص داشت.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران در این زمینه توضیح داد: یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار از ۱۲ خردادماه آغاز شد و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.

ثارالله انکوتی افزود: طی ۱۱ شب برگزاری این سوگواره گروه‌های تعزیه‌خوانی از استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، کرمان و قزوین اجرا می کنند و از بعضی از این استان‌ها ۲ گروه تعزیه خوانی در این سوگواره حضور دارند.

به گفته وی در مجموع ۳۰۰ ذاکر تعزیه خوان از سراسر کشور در این دوره از سوگواره تعزیه ده زیار شرکت دارند.

وی با اشاره به مفاهیم ارائه شده در تعزیه گفت: مراسم اهل بیت (ع) در واقع برای کسب معرفت و افزایش بصیرت است و تعزیه به عنوان تنها هنر نمایشی جهان اسلامی در این زمین اثرگذاری زیادی دارد.

روستای ده زیار در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شمال شهر کرمان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.