شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

قائم‌مقام وزیر ارشاد:

«وزیر فرهنگ» حمایت و نگاه ویژه‌ای به بحث استان‌ها داشت/ ما شرعا و قانونا مجاز به «فعالیت انتخاباتی» نیستیم!

سیدمحمد هاشمی

سینماپرس: جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر مستندسازی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ در دولت مردمی گفت: برخی از فعالیت‌های دولت مردمی مانند قرارگاه شهید آوینی در حوزه فرهنگ در حافظه تاریخی ثبت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر مستندسازی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ در دولت مردمی گفت: برخی از فعالیت‌های دولت مردمی مانند قرارگاه شهید آوینی در حوزه فرهنگ باید در حافطه تاریخی ثبت شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد هاشمی روز شنبه - ۱۹ خرداد - در هفتمین همایش مدیران کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با محورهای تنظیم گزارش عملکرد استان‌ها و مباحث مربوط به وظایف وزارت فرهنگ در حوزه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری (مطابق قانون) برگزار شد، با اشاره به خدمات ارائه شده در دولت مردمی و لزوم ثبت و مستندسازی این فعالیت‌ها اظهار داشت: بعدها خواهند نوشت که ما تجربه‌های متفاوتی را در دولت مردمی تجربه کردیم و داغ از دست دادن رئیس‌جمهور از جمله این تجربه‌ها بود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی ویژگی‌های بارزی داشت از جمله عقلانیت در حکمرانی، سعه صدر و پختگی اندیشه که یک مدیر برای مدیریت شایسته نیازمند آن است و آیت‌الله رئیسی علاوه بر این ویژگی‌ها از صفت تقوا هم بهره‌مند بود.

ما خادم دولت آیت‌الله رئیسی هستیم و این برای ما سند افتخاری است

جانشین وزیر فرهنگ ادامه داد: ما خادمان دولت آیت‌الله رئیسی هستیم و این برای ما سند افتخاری است.

هاشمی همچنین با اشاره به انتصاب مدیران استان‌ها با توجه به اصل شایسته‌سالاری و توجه ویژه وزیر فرهنگ به استان‌ها در این دوره گفت: وزیر فرهنگ، حمایت و نگاه ویژه‌ای به بحث استان ها داشت و حمایت از استان‌ها در این دوره به لطف راهبری وی چشم‌گیر و بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هفته‌های آینده گفت: ما شرعا و قانونا مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستیم.

جانشین وزیر فرهنگ ادامه داد: در دولت مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین چینش ها و برترین مدیران استانی را داشته است.

هاشمی با تاکید بر مستندسازی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ در دولت مردمی گفت: برخی از فعالیت‌های دولت مردمی مانند قرارگاه شهید آوینی در حوزه فرهنگ باید در حافطه تاریخی ثبت شود.

در دولت مردمی وارد یک‌دوره تحولی شدیم

مهدی رمضانی چابک مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌ها هم گفت: نوع حمایت وزارت فرهنگ از مجموعه مدیران‌کل باعث ایجاد یک‌ فضای تعاملی بین معاونت‌ها شد. آنچه‌که در دوره دولت‌مردمی در بحث تعامل با استان‌هامحقق شد یک‌دوره بی‌نظیر بود. در دولت مردمی نگاه حمایتی از استان‌ها وجود داشت و منجر به ورود به یک‌دوره تحولی شد.

وی افزود: ما در دو سال گذشته بر یکسری رویکردها تاکید داشتیم تا ریل گذاری خوبی را در جهت گسترش نهادهای مردمی فرهنگ داشته باشیم.

رمضانی چابک بیان‌ کرد: در حال حاضر تقریبا این ریل گذاری انجام شده است و قرارگاه شهیدآوینی نقش بسیار پررنگی در این امر دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ اظهار داشت: با تلاش‌های جانشین وزیر فرهنگ کمیته فرهنگی شرق و غرب کشور هم‌ تشکیل شده است.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز اظهار داشت: در سال اول فعالیت دولت قرار شد گزارش عملکردی تهیه کنیم در استان بوشهر یکی از مسوولان دولت سابق که با ما زاویه هم داشت مسوول تهیه این گزارش شد که پس از تهیه گزارش واقعا تاکید داشت که کار قابل ملاحظه‌ای انجام شده است. در دولت مردمی به قدری مشغول اجرای پروژه‌های مهم‌ بودیم که واقعا فرصت کمتری برای ارائه گزارش داشتیم.

ضرورت دارد بیشتر به اقدامات دولت مردمی پرداخته شود

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگلویه و بویر احمد هم گفت: در برهه‌ای هستیم‌ که ضرورت دارد به اقدامات انجام شده در دولت مردمی بپردازیم.

وی با تاکید بر این نکته افزود: یکی از اقدامات مهم، بحث تحولات بنیادین ساختار بودجه در وزارت فرهنگ است که متاسفانه کمتر به آن اشاره شده است.

وضعیت شهرستان‌ها در دولت مردمی رشد خوبی داشته است

علی هلشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در همایش سراسری مدیران‌کل استانی وزارت فرهنگ گفت: در استان ایلام در طول ۲۰ روز، ۱۶ هزار خبر، تیزر و فیلم با موضوع اربعین تهیه و منتشر شده است. در شهرستان‌ها وضعیت خوبی ایجاد شده است.

در دولت سیزدهم، کرمانشاه قادر به میزبانی رخدادهای بین‌المللی شد

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم گفت: به برکت دولت کرمیه سیزدهم، استان کرمانشاه قادر به میزبانی رخدادهای بین المللی شده است. جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تجمع بی‌سابقه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و مردم استان کرمانشاه در پاسداشت شهدای خدمت، بیان داشت: این برنامه پاسداشت در تالار بزرگ که مملو از جمعیت بود، برگزار شد.

وی با درخواست حضور در استان برای افتتاح مجتمع‌های بزرگ این استان، تصریح کرد: با افتتاح این مراکز اتفاق مبارکی در استان رخ خواهد داد و به برکت دولت کرمیه سیزدهم استان کرمانشاه قادر به میزبانی رخدادهای بین المللی شده است.

راهگشایی برای سایر بانوان، با انتصاب مدیر زن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم با بیان اینکه در استان مدیر زنی در دولت سیزدهم نداشتیم، اظهار داشت: مدیران حاضر از دولت قبل در استان منتصب شده بودند و این انتصاب در استانی با ویژگی‌های خاص قومی و تعصبی، اقدام مهمی بود، این انتصاب موجب گشایش راه برای سایر بانوان در استان خواهد بود.

در دولت سیزدهم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها چابک، فعال و جوان شدند

علیرضا منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان هم با اشاره به نقد هنرمندان بر سنگین بودن ساختار و عدم تحرک ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: از اقدامات برجسته دولت سیزدهم رفع این عدم تحرک با چابک، فعال و جوان سازی آنها بود.

وی با اشاره به مظلومیت فرهنگ بیان داشت: رقابت و تعارض سایر دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ حاکم بود که با حضور دولت سیزدهم این رقابت و تعارض ها تبدیل به همگرایی بی‌سابقه مدیران فرهنگی در سطح ملی و استانی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: باید راه رئیس جمهور شهید با روایتگری اقدامات صورت گرفته ادامه پیدا کند، که این موضوع نیازمند تبیین است.

گفتمان دولت سیزدهم، جریان انقلاب را سرافراز کرد

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز با اشاره بر اقدامات موثر دولت سیزدهم بیان داشت: یکی از اقدامات برجسته دولت سیزدهم رفع نگاه منفی و باز نگاه به جریان انقلاب بوده است که موجب سرافرازی جریان انقلاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، گفتمان جهادی و میدانی را موجب دست به قلم شدن ادارات و برخط شدن موسسات فرهنگی و هنری استان‌ها دانست و گفت: اقدامات دولت تا روستاها امتداد پیدا کرده است و کارهای برنامه‌ محور و تشکیلاتی در ادارات استانی نهادینه شد.

صراحت لهجه‌ در حوزه مبنایی انقلاب اسلامی، از اقدامات برجسته دولت سیزدهم است

تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم با اشاره بر ایستادگی دولت سیزدهم در حوزه در چهارچوب‌های تخصصی بیان داشت: یکی از اقدامات برجسته دولت سیزدهم صراحت لهجه در حوزه مبنایی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره بر مدیریت فتنه‌ی سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: مدیریت این موضوع، موجب جلوگیری از ایجاد سد و شکاف میان اصحاب فرهنگ و هنر که می‌توانست سال‌ها ادامه پیدا کند، شد.

وی با اشاره بر احیا مرجعیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بیان داشت: با ایستادگی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع و موضع های تخصصی، جایگاه و مرجعیت ادارت کل احیا شد.

صادقی با اشاره به اقدامات بی‌سابقه فرهنگی در حوزه بین الملل در دولت سیزدهم تصریح کرد: با حضور و ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بین‌المللی اقدامات موثر و بی‌سابقه‌ای در این حوزه انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.