چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

«اسدالله یکتا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هیچ کمکی از سوی «صندوق اعتباری هنر» در خصوص رسیدگی به وضعیت وخیم هنرمندان ندیدیم/ رئیس جمهور جدید فکری به حال معیشت هنرمندان بکند!

اسدالله یکتا در مراسم تشییع پیکر مرحوم «ناصر ملک مطیعی»

سینماپرس: اسدالله یکتا بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص‌ وظایف صندوق اعتباری هنر در قبال هنرمندان به ویژه سینماگران پیشکسوت با سینماپرس گفتگو کرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «ورود زنده ها ممنوع» و «چند میگیری گریه کنی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: مهمترین مسأله و معضل امروز سینماگران بیکاری است؛ واقعاً کار نیست و خود من مدت ها است در بیکاری به سر می برم و اغلب همکارانم که با آن ها در ارتباط هستم نیز بیکار هستند. این بیکاری باعث ایجاد مشکلات زیادی در زندگی ما شده اما متأسفانه هیچ اقدامی از سوی مسئولان جهت رفع بحران از زندگی مان شاهد نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما آیا دولت و نهادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله صندوق اعتباری هنر موظف هستند تا به امور رفاهی و معیشتی سینماگران رسیدگی کنند یا خیر متذکر شد: معلوم است که آن ها باید به ما توجه داشته باشند اما متأسفانه هیچ کمک شایان توجهی از سوی «صندوق اعتباری هنر» در خصوص رسیدگی به وضعیت وخیم بیکاری و معیشتی هنرمندان ندیدیم.

یکتا خاطرنشان کرد: حرف در خصوص رسیدگی به معضلات هنرمندان از سوی برخی مسئولان زیاد شنیده می شود اما متأسفانه مشکل اینجا است که این حرف ها عملی نمی شود و ما در عمل هیچ نقطه روشنی در راستای بهبود زندگی های مان شاهد نیستیم. یکی از این هنرمندان خود من هستم که این روزها با معضلات زیادی روبرو شده ام اما حتی یکی از مسئولان این همه نهاد و دستگاه فرهنگی و هنری که اصولاً وظیفه شان رسیدگی به امور رفاهی هنرمندان است حتی به صورت تلفنی حالم را نپرسیده اند!

این سینماگر پیشکسوت سپس با اشاره به حضور «مسعود پزشکیان» در جایگاه ریاست جمهوری چهاردهم گفت: امیدواریم رئیس جمهور جدید فکری به حال ما بکند!؛ ما هنرمندانی هستیم که با جان و دل به وطن و رهبر عزیزمان عشق می ورزیم و به هیچ وجه خود را جدا از این کشور نمی دانیم. امیدوارم رهبر عزیزمان همواره در صحت و سلامت باشند و ما هم با تدبیر مسئولان و در ذیل سایه ایشان بتوانیم زندگی ساده خود را با نگرانی کمتر سپری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.