شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

وزیر ارشاد:

در «سند ملی موسیقی» تلاش شده همه مسائل و مشکلاتی که اصحاب موسیقی نسبت به آن گله داشتند مسیر حل آن باز شود

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویم اجرایی مشخصی برای حضور بزرگان موسیقی که به هر دلیل فرصت کار جدی برای آنها در فضای عمومی مهیا نیست، تدوین شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -۲۶ خردادماه- در حاشیه آیین رونمایی از سند ملی موسیقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: امکان این که از همه در این حوزه استفاده شود ممکن است فراهم نشده باشد اما آنقدر فرآیند آن با دقت جلو رفته که از همه دوستان تلاش کردیم در مقاطع مختلف استفاده کنیم و آقای نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی به نمایندگی از صنف در تمام جلسات بودند و اکنون هم عضو شورای ملی موسیقی ایران شده اند یعنی در کنار دستگاه‌های دولتی خود حوزه صنف را هم به عنوان عضو اصلی گذاشته ایم که این فرآیند ادامه پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این که چقدر سند می‌تواند در زمینه ایجاد بانک موسیقی کمک می‌کند؟ و این که در حوزه بین‌الملل قرار است چه نقشی ایفا کند؟ گفت: این یک سند جامع است. همه بخش اقدامات اجرایی سند اقدامات بسیار خوبی در حوزه ترویج موسیقی اقوام، محلی و مقامی و هم حوزه فعالیت های بین‌المللی است. یک نگاشت نهادی هم برای آن آماده کردیم که خواستیم آن را در شورا به تصویب برسانند و رئیس شورای موسیقی جلسه اول آن را به زودی برقرار می کند و در آنجا برنامه ‌های اصلی و راهبری کار به صورت مرتب با جلسات پی در پی جلو می‌رود.

وی گفت: در این سند تلاش شده همه مسائل و مشکلاتی که اصحاب موسیقی نسبت به آن گله داشتند مسیر حل آن باز شود.

وزیر فرهنگ اظهار در خصوص بازگشت برخی از هنرمندان به عرصه گفت: قبل از عید مصاحبه ای از هنرمندان برجسته موسیقی خواندم که گله کرده بود که تهیه کننده نداریم و کسانی به سراغ ما نمی آیند و موسیقی های جدید فضا را بر ما تنگ کرده است. در وزارت فرهنگ تصمیم گرفتیم مجموعه فاخر بنیاد رودکی و تالار وحدت را به این پیشکسوتان اختصاص دهیم.

وی افزود: هفته قبل کار استاد مختاباد اجرا شد و هفته آینده استاد سراج اجرا دارند و تقویم مشخصی برای حضور بزرگان موسیقی که به هر دلیل فرصت کار جدی برای آنها در فضای عمومی مهیا نیست، تعیین شده و وزارت فرهنگ، معاونت هنری و بنیاد رودکی و دفتر موسیقی این کار را با قوت انجام خواهد داد.

وی همچنین گفت: در شورای هنر هم وزارت آموزش و پرورش حضور دارد و هم وزارت علوم و نهادهای دیگر و ما کار خوبی را شروع کردیم که در وزارت علوم هم این کار شروع شده و شورایی برای فعالیت های فرهنگی پیش بینی کردیم و درصد مشخصی از اعتبارات دانشگاه به این امر اختصاص دارد.

اسماعیلی افزود: سال گذشته کار آغاز شد و امسال هم ادامه پیدا می‌کند و ما در فجر این کار را شروع کردیم و بعد از چند سال تئاتر دانشجویی برگشت و این را در حوزه موسیقی و دیگر بخش های فرهنگی هم انجام می دهیم و امسال برای اولین بار جشنواره فجر هنر معماری هم به مجموعه های جشنواره های ما اضافه می شود. سند آن آماده شده و هفته جاری به ابلاغ نهایی می رسد و گام بزرگ معماری را هم در حوزه هنر دیدیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی این بود که هنر معماری قالب عمرانی، صنعتی و اقتصاد صرف پیدا کرده بود و به عنوان هنر معماری در معاونت هنری هم اداره کل هنر معماری در حال تاسیس است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.