یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

محسن نفر:

«سند موسیقی» در جمهوری اسلامی آب پاکی را بر تمام این اوهام و توهمات ریخت!

محسن نفر

سینماپرس: آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تار و سه‌تار گفت: تدوین و ابلاغ سند ملی موسیقی آب پاکی را بر همه اوهام، توهمات و حرف و حدیث‌ها ریخت.

به گزارش سینماپرس، محسن نفر در گفت وگو با ایرنا درباره سند ملی موسیقی اظهار داشت: موسیقی سند چند هزار ساله کشور است و ردیف قانون موسیقی ماست، مهمترین قسمت سند ملی موسیقی که ابلاغ شد، این است که شکل رسمی و معتبر و فعالیتی جدی و محترم برای موسیقی را رقم می زند.

آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تار و سه‌تار افزود: اگر چه تا به حال این سند نبوده، اما موسیقی بوده و آنچنان که قرن‌ها وجود داشت، اما اهمیت در این است که در جمهوری اسلامی ایران با تصویب سند ملی موسیقی، حالا دیگر موسیقی در جمهوری اسلامی معتبر و محترم و یک فعالیت جدی و با اهمیت است.

نفر اظهار داشت: بنابراین تدوین و ابلاغ این سند هم احترام به اهل موسیقی و هم احترام به فعالیت در زمینه موسیقی است و هم این که عرصه و فضا برای فعالیت‌های موسیقی را باز و گشوده می‌کند.

این موسیقیدان تصریح کرد: این که محتوای سند چیست اطلاع زیادی ندارم، اما هر چیزی که باشد، همین که سند موسیقی در جمهوری اسلامی با آن همه حرف و حدیث که بود مثلا جمهوری اسلامی با موسیقی نمی‌تواند سازگار باشد یا موسیقی در اسلام حرام است، آب پاکی را بر تمام این اوهام و توهمات ریخت.

وی گفت: سند موسیقی و تدوین و ابلاغ آن می‌فهماند که موسیقی یک فعالیت جدی و مهم است و جمهوری اسلامی برای آن ارزش قائل بوده و عرصه و فضا برای فعالیت موسیقی در کشور ما باز و گشوده و موسیقیدان و هنرمند یک فرد محترم و معتبر و اثرگذار است.

این آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و مدرس موسیقی پیشتر در گفت وگو با ایرنا گفته بود: موسیقی هم باید مانند سینما صاحب یک سازمان شود که بر تولید، نشر، تحقیقات، ارائه و عرضه آثار این حوزه اشراف داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.