دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

وزیر ارشاد:

«مباهله» یک نقطه بسیار نورانی در تاریخ اسلام است/ متاسفانه در آثار نمایشی کمتر به موضوعاتی چون «مباهله» پرداخته‌ایم

جشنواره ادبی شعر مباهله

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه سوم تیرماه با حضور در تالار وحدت ضمن حضور در اجرای پروژه «و او جان من است» با کارگردان این اثر نمایشی دیدار کردند

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز یکشنبه سوم تیرماه با حضور در تالار وحدت ضمن حضور در اجرای پروژه «و او جان من است» با حمید حرا کارگردان و سایر عوامل اجرایی نمایش دیدار و گفت و گو کردند. این در حالی است که محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از شاعران آیینی کشور از جمله علی انسانی و حسین شمسایی از مهمانان ویژه اجرا بودند.

محمد مهدی اسماعیلی پس از پایان اجرای این نمایش ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: جا دارد از همه عوامل اجرایی گروه نمایشی «و او جان من است» قدردانی ویژه ای داشته باشم که با همراهی همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و اداره کل هنرهای نمایشی نهایت تلاش خود را انجام دادند تا امروز شاهد به صحنه رفتن نمایشی باشیم که بی تردید تولید و به صحنه بردن آن کار دشواری است.

وی افزود: پروژه نمایشی «و او جان من است» از جمله آثاری است که من در جریان تولید آن قرار داشتم و می دانم که به صحنه بردن چنین نمایش هایی با موضوعات و مضامین توحیدی روی صحنه تئاتر امر سختی است اما خوشبختانه گروه اجرایی نمایش نهایت تلاش خود را انجام داد تا امروز شاهد اجرای با کیفیتی از یک نمایش دینی با موضوع رویداد مباهله باشیم. مسیری که امیدوارم به برکت نام ارزشمند حضرت علی (ع) موجب شود تا محبت اهل بیت دستگیر ما در دنیا و آخرت باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: متاسفانه ما در آثار نمایشی کمتر به موضوعاتی چون «مباهله» به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ اسلام پرداخته ایم. رویداد مباهله موضوعی است که مباحث مرتبط با آن در قرآن کریم و آیات الهی آمده و به نظر من یک نقطه بسیار نورانی در تاریخ اسلام است. مسیری که گروه تئاتر «سایه» به مدیریت آقای حمید حرا تلاش کرده در این سالها به چنین موضوعاتی بپردازد که به نظرم اتفاق ارزنده ای است.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تمامی افرادی که در به صحنه بردن این پروژه نمایشی تلاش کردند، گفت : امیدوارم این کار مقدمه ای برای تولید بیشتر آثار نمایشی کمتر پرداخت شده دینی مرتبط با تاریخ اسلام باشد. مسیری که مورد مطالبه جامعه دینی ما است و بنده پیش از این نیز با اجرای چنین کارهایی توسط گروه تئاتر سایه آشنا بودم و امیدوارم در آینده نیز این مسیر را ادامه دهند.

پروژه نمایشی «و او جان من است» به نویسندگی ایوب آقاخانی و حمید حرا با همکاری بنیاد فرهنگی-هنری رودکی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ۱۵ تیر ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود.

(به ترتیب ورود صحنه) انوشیروان معظمی، سید محمد مهدی هاشمی دانا، سیروس همتی، محمد جواد حبیبی، علیرضا عمرانی، علیرضا شمائی، ایوب آقاخانی، محسن تقی زاده از جمله هنرمندانی هستند که در گروه بازیگران نمایش «و او جان من است» حضور دارند.
بهزاد عبدی آهنگساز و کیان مقدم خواننده، محمد روح الامین طراح پوستر و نشان، وحید لاری طراح صحنه، علی براتی طراح حرکت، مژگان عیوضی طراح لباس، بهاره اسدی طراح گریم، علی افسری طراح صدا، رضا خضرایی طراح نور نیز اعضای گروه طراحی پروژه نمایشی «و او جان من است» را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.