یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

رئیس سازمان سینمایی:

برخی نامزدها حتی نسبت تفکیک ماموریت‌های مجموعه‌های فرهنگی غافل بوده‌اند/ برخی مطالب مطرح شده بوی تسویه حساب‌های شخصی و منافع جناحی و نگاه پوپولیستی می‌داد

محمد خزاعی

سینماپرس: یکصد و هفدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی امروز ۳ تیر ماه در محل سینماشهر برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در یکصدوهفدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی که ۳ تیر ۱۴۰۳ در محل سینماشهر برگزار شد، با اشاره به فضای تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: طی روزهای گذشته، گفت‌وگوهای تخصصی و موضوعی و مناظرات فرهنگی که توسط نامزدهای این دوره از ریاست جمهوری صورت گرفته نشان داد به جز یکی - دو کاندیدا که شناختی نسبی‌ از حوزه فرهنگ و هنر داشته‌اند، سایر عزیزان نه تنها چشم‌انداز روشنی از این حوزه ارائه نداده‌اند بلکه اظهارنظرات آنها نشان داد هیچ مطالعه‌ و اشرافی از برنامه هفتم توسعه و اولویت‌ها و مولفه‌های حوزه فرهنگ نداشته‌اند.

وی افزود: برخی نامزدها حتی نسبت تفکیک ماموریت‌های مجموعه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غافل بوده‌اند. این درحالی است که اغلب این نامزدها از مشاوران فرهنگی که اتفاقا، از چهره‌های آشنا هستند، بهره می‌برند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: متاسفانه، برخی مطالب مطرح شده در مباحث کارشناسی فرهنگی مبتنی بر اطلاعات غلط و اشتباه صورت گرفته و حتی بوی تسویه حساب‌های شخصی و منافع جناحی و نگاه پوپولیستی می‌داد.
وی عنوان کرد: محتوا و سطح این مناظره‌ها و گفت‌وگوها، توقع و انتظارات بخش‌های بزرگی از جامعه هنری و سینمایی کشور را برآورده نکرد و بیش از همیشه مظلومیت هنر آشکار شد.

خزاعی اضافه کرد: در جلسات کارشناسی مشاوران فرهنگی برخی نامزدها، گاهی اطلاعات غلط و غرض‌ورزانه‌ای مطرح شد که به وقتش به آن‌ها صحبت خواهم کرد.

تداوم فعالیت سازمان و موسسات سینمایی بدون کوچک‌ترین وقفه

رئیس سازمان سینمایی همچنین، با اشاره به تداوم فعالیت‌های سازمان و موسسات تابعه تاکید کرد: سازمان سینمایی با همان شدت و همت قبل از شهادت رئیس جمهور عزیز به روند فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و هیچ برنامه‌ای تاکنون، متوقف نشده و نخواهد شد. جلسات هفتگی، روند صدور مجوزها و تولید آثار، گفتگوها و تعاملات بین‌المللی، رعایت مراحل تقویم زمانی جشنواره‌ها و توسعه زیرساخت‌های سینمایی و افتتاح‌ها و غیره در جریان است و هیچگونه خللی در اجرای برنامه‌های سینمایی کشور ایجاد نخواهد شد.

اولین جشن سینمایی هنر و تجربه برگزار می‌شود

خزاعی از برگزاری اولین جشن سالانه هنر و تجربه به عنوان یکی از برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: مصوب شده «جشن هنر و تجربه» به صورت سالانه برگزار شود.

وی اضافه کرد: ماموریت برگزاری این جشن به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واگذار شده و به طور قطع، این ظرفیت تازه، بستری مناسب برای کشف استعدادهای برتر، آسیب‌شناسی و ظرفیت‌کاوی حوزه فیلم‌های هنر و تجربه است.

به گفته وی کارنامه اکران یکساله هنر و تجربه در قالب جشن سالانه، در سالجاری برگزار و کارنامه یکساله اکران هنر و تجربه در این جشن ارزشیابی و داوری می‌شود.

افتتاح مجموعه فیلمخانه ملی ایران

رئیس سازمان سینمایی در این جلسه از پیشرفت مطلوب مجموعه فیلمخانه ملی ایران خبر داد و افزود: تکمیل پروژه ارتقا و توسعه ظرفیت مخزن‌ گنجینه‌ ملی حوزه سینما از راهبردهای جدی سازمان سینمایی در دولت سیزدهم بوده است، عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با نظر مساعد و پیگیری شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده‌ایم روند تجهیز، آماده‌سازی و بهره‌برداری مجموعه فیلمخانه ملی به مثابه یکی از دستاوردهای ماندگار سینمای ایران فراهم شود. خوشبختانه، این پروژه، امروز، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش ما این است که در هفته دولت افتتاح شود.

وی ادامه داد: با داشتن مجموعه‌ای در شان سینمای ایران می‌توان برای معرفی پیشینه و هویت سینمای ایران افتخار آفرینی کرد و همین مزیت است که در جوانان اعتماد به نفس، انگیزه برای کار و افتخار به داشته‌های فرهنگی خود ایجاد می‌کند.

تولید سه اثر مستند با محوریت شهید آیت‌الله رئیسی

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر لزوم ثبت، ضبط و روایت صادقانه دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف و بازتاب نهضت جهادی و خدمات ایشان در دولت سیزدهم عنوان کرد: وظیفه ماست که نسبت به ثبت این خدمات ارزنده و ماندگار این شهید و نیز ابعاد شخصیت فرهنگی، سیاسی و معنوی ایشان قدم برداریم و از طریق ساخت فیلم و مستندهای سینمایی و کوتاه گوشه‌هایی از خدمات جهادی دولت را به نمایش بگذاریم.

وی در این جلسه از تولید سه اثر مستند پیرامون ابعاد شخصیتی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی رئیس جمهور شهید خبر داد و افزود: پس از شهادت رئیس جمهور عزیز از سوی سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مامور شده است تا این آثار را با موضوع و محوریت پرتره شهید رئیسی و نیز مستند دستاوردهای نهضت جهادی دولت سیزدهم تولید و تهیه کنند.

خزاعی اضافه کرد : در نظر داریم یکی از فیلم‌های تهیه شده همزمان با اربعین شهدای خدمت در سینماها به نمایش درآید.

یکصدوهفدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور محمد خزاعی، قادر آشنا، اصغر فارسی، حبیب ایل‌بیگی، یزدان عشیری، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، هاشم میرزاخانی، غلامرضا نجاتی، لادن طاهری، محمد حمیدی‌مقدم، رمضانعلی حیدری‌خلیلی، محمد طیب و سیدصادق موسوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.