یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

تهیه‌کننده «داستان عاشورا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«اولویت فرهنگی دولت چهاردهم» باید تلاش برای از بین بردن «شکاف‌های بین نسلی» باشد/ باید روی سبک آموزش و مسائل فرهنگی دقت نظر و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم

محمدمهدی مشکوری

سینماپرس: محمدمهدی مشکوری تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: مسئولان فرهنگی باید بدانند دیگر با مدل دهه ۵۰ و ۶۰ نمی توانیم توقع داشته باشیم که نسل های دیگر هم پای نظام و انقلاب بایستند؛ این نسل الزامات و علایق شان چیزهای دیگری است و باید بر اساس دغدغه ها و علاقمندی های آن ها برایشان برنامه جامع فرهنگی داشت.

تهیه کننده انیمیشن های «داستان عاشورا» و «خاطرات و مخاطرات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم اولویت فرهنگی دولت چهاردهم باید تلاش برای از بین بردن شکاف های بین نسلی باشد؛ مدیران فرهنگی باید تمرکز خود را روی از بین بردن شکاف نسلی بگذارند چرا که مهمترین مسأله و معضلی که می تواند کشور را در حوزه های مختلف دچار مخاطره کند همین مقوله شکاف نسلی است.

وی ادامه داد: متأسفانه سال های متمادی است که ما روی تربیت فرهنگی متولدان ۲-۳ جامعه چشم بسته ایم. بعد از دهه ۶۰ و یا نهایتاً اوایل دهه ۷۰ نسل ها از لحاظ فرهنگی به حال خود رها شدند و ما تبعات این اتفاق شوم را در اغتشاشات سال ۱۳۸۸ و همچنین برخی سال های دیگر دیدیم! بدیهی است که اگر این شکاف نسلی از بین نرود همین اتفاق دوباره برای بچه های دهه ۸۰ و ۹۰ نیز رخ خواهد داد.

مشکوری سپس با بیان اینکه ما از سنین پایه برنامه فرهنگی و سیر آموزشی و تربیتی نداریم تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید بدانند دیگر با مدل دهه ۵۰ و ۶۰ نمی توانیم توقع داشته باشیم که نسل های دیگر هم پای نظام و انقلاب بایستند؛ این نسل الزامات و علایق شان چیزهای دیگری است و باید بر اساس دغدغه ها و علاقمندی های آن ها برایشان برنامه جامع فرهنگی داشت.

این سینماگر یادآور شد: خلاء فرهنگی در ماجرای «ز. ز.آ» بیرون زد و خودنمایی کرد! این اتفاق حاصل حداقل ۱۰-۱۵ سال بی تدبیری و غفلت در حوزه مسائل فرهنگی بود. بنده معتقدم ما باید روی سبک آموزش و مسائل فرهنگی دقت نظر و برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم ان شاالله به حول و قوه الهی این شکاف نسلی را از بین ببریم.

وی در پایان این گفتگو افزود: بدیهی است که اگر این مسأله دغدغه شخص رئیس جمهور باشد قطعاً به زیرمجموعه های ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و... نیز نفوذ می کند و این اتفاق باعث می شود تا کمی شرایط دچار بهبود شود و اگر این مسأله دغدغه رئیس جمهور نباشد ما شاهد وضعیت بدتر این حوزه خواهیم بود. بنده تأکید می کنم که دولت صرفاً نباید روی مسائل کلان و بزرگسالان تمرکز داشته باشد و اتفاقاً باید برنامه ریزی جدی در حوزه کودک و نوجوان و نسل جدید داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.