شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

کارگردان «سلاح قلم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

وجه مهم و برجسته «شهید رئیسی» پایبندی به اصول و ارزش‌های «انقلاب اسلامی» بود/ «دولت چهاردهم» نباید پروژه‌های نیمه کاره «شهید جمهور» را کنار بگذارد

سید ابراهیم رئیسی

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز ضمن گفتگو با سینماپرس یاد و خاطره شهید آیت الله ابراهیم رئیسی را گرامی داشت.

کارگردان مجموعه مستند «روایت شیدایی» و «سلاح قلم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: مهمترین ویژگی شهید سیدابراهیم رئیسی این بود تبعیت کامل از ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای داشت و این تبعیت خود را در عمل نشان داد و با جانفشانی خود برخلاف بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری در دوره های مختلف ثابت کرد که همواره پای نظام اسلامی ایستاده است.

وی ادامه داد: وجه مهم و برجسته شهید رئیسی پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب بود و به تعبیری جانش را پای این اصول گذاشت؛ این در حالی است که برخی افراد چنین نیستند و بنا به شعر معروف چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند!

کیوان نیا با بیان اینکه شهید رئیسی رئیس جمهوری مردمی بود و هرگز خود را از مردم جدا نکرد متذکر شد: او مانند برخی روسای جمهور دیگر خود را در درهای بسته محبوس نمی کرد و همواره در میان مردم و به ویژه محرومین و مستضعفین بود و برای آن ها هر کاری که می توانست انجام می داد.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که در دیداری که جنابعالی با ایشان داشتید کدامیک از ویژگی های شهید جمهور شما را مجذوب خود ساخت تصریح کرد: ایشان در دیداری که با هنرمندان داشتند متواضعانه همه را تکریم و احترام کردند و توصیه و تأکید داشتند هنر و فرهنگ انقلاب را باید با جدیت دنبال کرد. شهید رئیسی مثال هایی زدند که در دوران دفاع مقدس همه رزمندگان پای فرهنگ انقلاب ایستادند؛ ایشان تأکید کردند فرهنگ جبهه است و ما در جبهه جنگ نرم هستیم و نقش هنرمندان در این جبهه برجسته است و ایشان از هنرمندان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کردند و از آن ها خواستند با تمام قوا در این جبهه بجنگند.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در پاسخ به این سوأل که از نظر شما دولت چهاردهم چگونه می تواند خدمات شایسته و بی نظیر شهید رئیسی را قدر بداند تأکید کرد: جامعه ما چند دهه است که درگیر یک آفت شده و آن هم این است که هر کس در هر جایی پست و مقام می گیرد سعی می کند دوک نخ ریسی را از نو اختراع کند! بدیهی است که رئیس جمهور جدید باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: رئیس جمهور جدید با هر دیدگاه و طرز فکری است باید بر اساس چارچوب کشور و برنامه هفتم توسعه حرکت کند و خود را ملزم بدانند در ادامه کارهای شهید رئیسی فعالیت داشته باشد. دولت چهاردهم هرگز نباید پروژه های نیمه کاره دولت شهید جمهور را کنار بگذارد و باید کسی که رئیس جمهور شده خود را ملزم و مقید بداند به ادامه کارهایی که از دولت قبل مانده و مهمتر از همه اینکه تبعیت کامل از ولایت فقیه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.