سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

کارگردان «اخت الرضا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فرهنگ» در کشورمان به شدت «مظلوم» واقع شده است/ «نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری» به دلیل مشغله‌های فراوان «فرهنگ» را جدی نگرفتند!

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

سینماپرس: سیدمجتبی طباطبایی کارگردان سینما در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: امیدوارم رئیس جمهور از هنرمندان اصیل و متعهد استفاده کند تا ان شاالله یک آشتی ملی در حوزه فرهنگی و هنری کشور شکل بگیرد.

کارگردان مستندهای «آسمان ابری»، «صدای پای آب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حوزه فرهنگ علیرغم تمامی اهمیتش در کشورمان به شدت مظلوم واقع شده است؛ برخی مواقع حوزه فرهنگ و هنر آنقدر مظلوم واقع می شود که حتی بودجه هایی که به آن اختصاص داده می شود کارکردی ندارد و صرفاً برای رفع تکلیف است.

وی ادامه داد: این اتفاق ضایعه دردناکی است که سال های متمادی در حوزه فرهنگ و هنر کشورمان وجود داشته؛ متأسفانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل مشغله های فراوان در حوزه هایی نظیر اقتصاد و جامعه و... فرهنگ را جدی نگرفتند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیز هنرمندان هم در این زمینه کم کاری کرده اند؛ بخشی از آن ها در دام کارهای سفارشی افتاده اند و برخی دیگر نیز در دام فضاهای خاص آرتیستیک گرفتار شده اند و همین باعث شده تا هماوردی در بستر سینمای موثر و آموزش دهنده اجتماعی شکل نگیرد و این نوع سینما بروز و ظهور موفقی نداشته باشد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه رئیس جمهور باید از انتخاب های حزبی و جناحی در حوزه فرهنگ و هنر پرهیز کند تأکید کرد: یکی از آسیب های جدی حوزه فرهنگ و هنر این بوده که افراد متخصص تصدی آن را بر عهده نداشته اند و اغلب به صورت سلیقه ای این حوزه را اداره کرده اند از این رو نیاز است رئیس جمهور عزیزی که قرار است تصدی مدیریت اجرایی کشور را در دست بگیرد برایش حوزه فرهنگ مهم باشد و کار را به کارشناس و اهل فن بسپارد.

وی در خاتمه این گفتگو گفت: من امیدوارم رئیس جمهور جدید از کارشناسانی که در این سال ها از جان و دل برای فرهنگ و هنر این کشور مایه گذاشتند بهره بگیرد. امیدوارم رئیس جمهور از هنرمندان اصیل و متعهد استفاده کند تا ان شاء الله یک آشتی ملی در حوزه فرهنگی و هنری کشور شکل بگیرد.