چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

«سیدجواد هاشمی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فرهنگ» بسترساز هر کاری در هر حوزه دیگری است/ تا زمانی که «فونداسیون فرهنگی کشور» دچار تغییر نشود نمی‌توانیم به «اقتصاد قوی» برسیم

سخنرانی سیدجواد هاشمی در دیدار هنرمندان با رئیس جمهور

سینماپرس: سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: امروز تمرکز اغلب افراد روی حوزه اقتصاد است و فکر می کنند اگر مشکلات اقتصادی برطرف شود خود به خود همه چیز درست می شود در صورتی که این چنین نیست و تا زمانی که فونداسیون فرهنگی کشور دچار تغییر نشود ما نمی توانیم به اقتصاد قوی برسیم. در واقع این حوزه فرهنگ است که بسترساز هر کاری در هر حوزه دیگری است و متأسفانه این مهم را مسئولان متوجه نیستند.

کارگردان فیلم های سینمایی «تورنادو» و «شهر گربه ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده پیش از هر چیز امیدوارم سیاست زدگی که عامل لجبازی مابین مسئولان است و مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی ایجاد می کند تمام شود تا همه به روی خوش زندگی سلام کنیم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه فونداسیون فرهنگی کشور نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد اظهار داشت: امروز تمرکز اغلب افراد روی حوزه اقتصاد است و فکر می کنند اگر مشکلات اقتصادی برطرف شود خود به خود همه چیز درست می شود در صورتی که این چنین نیست و تا زمانی که فونداسیون فرهنگی کشور دچار تغییر نشود ما نمی توانیم به اقتصاد قوی برسیم. در واقع این حوزه فرهنگ است که بسترساز هر کاری در هر حوزه دیگری است و متأسفانه این مهم را مسئولان متوجه نیستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما با فرهنگ می توانیم مردم را با هر مسأله ای می خواهیم آشنا کنیم؛ با فرهنگ است که می توانیم برای مردم فرهنگ سازی کنیم تا اتفاقات خوب را برای کشورمان رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: ما باید چند صدایی را در حوزه فرهنگی و هنری کشور به وجود آوریم تا مشکلات مان برطرف شود. همانطور که می گویند یک دست صدا ندارد قطعاً یک نگاه و یک تفکر هم جوابگوی سلایق آحاد افراد جامعه نیست. ما باید این مهم را بپذیریم و تدبیری اندیشه کنیم تا ان شاالله همه مردم بتوانند نگاه و سلیقه خودشان را در حوزه فرهنگی کشور بالاخص حوزه سینما بیابند.

هاشمی در همین راستا تصریح کرد: ما برای رسیدن به این هدف نیاز به مدیرانی متعهد و متخصص داریم که نگاه سیاسی به فرهنگ نداشته باشند! تا وقتی آدم های سیاسی مدیر فرهنگی باشد همین اوضاع خواهد بود. امروزه حوزه های اقتصاد و ورزش و... ما همه سیاسی است؛ این اشتباه است و باید افراد متخصص در این حوزه ها حضور داشته باشند در غیر این صورت مشکلات ما استمرار پیدا می کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سجاده آتش» و «حماسه مجنون» در خاتمه این گفتگو افزود: در سینمای امروز کشورمان فقط صدای فیلم های کمدی در می آید و هیچ بخش دیگری فعال نیست و دلیل عدم فعالیت هم این است که مردم اقبال نمی کنند چون چیز تازه ای نمی بینند و حرفی زده نمی شود که برای مردم باشد. باید نگاه عامه مردم را برای رشد و تعالی سینما در نظر گرفت. باید در همه حوزه ها چند صدایی باشد و این مهم را رئیس جمهور جدید می تواند با درایت و تدبیر به وجود آورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.