دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

با امضای «سرپرست ریاست جمهوری»؛

اساسنامه «خانه ملی گفت‌وگوی آزاد» ابلاغ شد

مدیریت؛ دولت سیزدهم

سینماپرس: سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تأیید کلیات اساسنامه خانه ملی گفت‌وگوی آزاد و انتخاب مدیر آن» که در جلسه ۹۰۱ تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش سینماپرس، در ابلاغیه این ماده واحده که به تایید و امضای «محمد مخبر» رسیده، آمده است:‌ «ماده واحده - با استناد به تصمیم جلسه ۸۹۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم بازنگری و به‌روزرسانی اساسنامه خانه ملی گفت‌وگوی آزاد (مصوب جلسه ۵۹۶ مورخ ۱۳۸۵/۱۰/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و ضرورت تشکیل و فعالیت آن، کلیات پیش‌نویس اساسنامه خانه ملی گفت‌وگوی آزاد، تأیید و آقای حسن رحیم‌پور ازغدی به‌عنوان مدیر این خانه انتخاب می‌گردد.

تبصره- تصویب مفاد پیش‌نویس اساسنامه مذکور، به شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی تفویض می‌گردد».

اساسنامه خانه ملی گفت‌وگوی آزاد در ۱۰ ماده در جلسه ۵۹۶ تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۸۵ به تصویب رسیده بود و با توجه به لزوم تغییراتی در آن، بازنگری و به روز رسانی اساسنامه در دستور کار شورا قرار گرفت.

در ابتدا موضوع فعالیت این مرکز، ایجاد زمینه مناسب برای برگزاری جلسات گفت‌وگو، مناظره، سخنرانی و گفت‌وگوی آزاد در عرصه علوم انسانی و معارف اسلامی در محل‌های تعیین شده از سوی خانه، ذکر شده بود.

ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای عرضه علمی و آزادانه دیدگاه‌ها و نقدها در حوزه علوم انسانی و معارف دینی برای تمامی طیف‌های فکری و فرهنگی در کشور، کمک به ایجاد زمینه بروز و ظهور خلاقیت‌ها و توانایی‌های علمی به ویژه در زمینه نقد افکار و آرا و همچنین فراهم ساختن زمینه آشنایی با دیدگاه‌ها و نقدهای علمی جدید و بهره‌گیری از این توانایی در عرصه های متناسب با آن، از جمله اهداف تعیین شده برای تشکیل خانه ملی گفت‌وگوی آزاد، عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.