سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

«مهدی باقربیگی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

انتخاب «مدیران فرهنگی» باید بر اساس شایستگی آن‌ها صورت بگیرد نه ارتباطات پشت‌پرده/ متأسفانه مدت‌ها است مسئولان فرهنگی «شعار» می‌دهند اما «عمل‌گرایی» ندارند!

مهدی باقربیگی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: از مسئولان دولت جدید می خواهم که تمرکز را از روی شهر تهران بردارند و امکانات و بودجه ها و مواهب را به صورت یکسان و عادلانه بین همه شهرهای کشور تقسیم کنند؛ این چنین قطعاً استعدادهای زیادی که امکان فعالیت ندارند شکوفا می شوند و این مهم اتفاقات بی نظیری را برای کشور عزیزمان ایران در پی خواهد داشت.

بازیگر سریال های تلویزیونی «در چشم باد» و «در مسیر زاینده رود» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به عنوان یک شهروند و نه یک فعال سینما و تلویزیون که حدود ۳۵ سالی است سینما و تلویزیون را دنبال می کنم می خواهم بگویم سواد در کنار تعهد و سالم بودن مهم است؛ سواد، تعهد و سالم بودن مهمترین عناصری است که انتخاب مدیران فرهنگی و سینمایی باید بر اساس آن صورت گیرد و امیدوارم که چنین شود.

این هنرمند تأکید کرد: انتخاب مدیران فرهنگی باید بر اساس شایستگی آن ها صورت بگیرد نه ارتباطات پشت پرده! متأسفانه ما یک چیزی را در عرصه فرهنگ شاهدیم و آن این است که هر کسی یک شبه آمده و صاحب فضل شده! در صورتی که مدیر هنری و فرهنگی باید علمی هم پشتش باشد. ان شاالله مدیران جدید سعی کنند تعهد و سواد و علم را در نظر بگیرند.

باقربیگی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خواسته های بنده از مدیران فرهنگی دولت چهاردهم این است که تمرکززدایی کنند و فرصت ها را در تمام شهرستان ها و استان های ایران پخش کنند تا عدالت در عرصه فرهنگی و هنری کشور جاری و ساری شود.

وی تأکید کرد: هنرمند نباید محدود و مجبور باشد که فقط در پایتخت بتواند کار کند؛ مسئولان فرهنگی باید تدبیری اندیشه کنند تا هنرمندان بتوانند در شهر و منطقه خویش هم دیده شوند و امکانات لازم در اختیارشان باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «پاستاریونی» و «صبح روز بعد» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه مدت ها است مسئولان فرهنگی شعار می دهند اما عمل گرایی ندارند تصریح کرد: آنچه در کف حوزه فرهنگ و هنر می بینیم برای ما ملاک است. ما نمود شعارهای زیبای مدیران را در زندگی مان نمی بینیم! در همین شهر اصفهان الآن چند گروه تئاتری فعال است؟ چند گروه فیلمسازی امکان کار دارد؟ ما در این شهر با این امکانات عالی اش در سال چند کالای فرهنگی و هنری تولید می کنیم و محصول مان چیست؟

این سینماگر متذکر شد: باید محصول را دید تا متوجه شد که مسئول اقدامی انجام داده یا خیر. این اقدامات حرفش بزرگ تر از عملش است و ان شاالله در عمل هم این اتفاق رخ دهد! کشور ما از نظر فرهنگی بسیار غنی است و ما نباید بگذاریم این فرهنگ کمرنگ شده و از بین برود. خود فرهنگ را اگر از معنی لفظی در نظر بگیریم مهم است؛ فرهنگ یعنی پیروزی یک جمع. اگر این پیروزی جمعی را می خواهیم همه باید دست به دست هم دهیم و آن را بسازیم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: بار دیگر از مسئولان دولت جدید می خواهم که تمرکز را از روی شهر تهران بردارند و امکانات و بودجه ها و مواهب را به صورت یکسان و عادلانه بین همه شهرهای کشور تقسیم کنند؛ این چنین قطعاً استعدادهای زیادی که امکان فعالیت ندارند شکوفا می شوند و این مهم اتفاقات بی نظیری را برای کشور عزیزمان ایران در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.