دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

«داریوش بابائیان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نیازمند آن هستیم تا برنامه قوی و هدفمندی در «سینما» وجود داشته باشد و مدیران و سینماگران بر اساس آن برنامه جلو بروند

سالن سینما

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما در خصوص اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم گفت: ما باید به آموزش توجه جدی داشته باشیم تا بتوانیم نیروهایی با افکاری نو را تربیت کرده و آینده سینمای کشور را با آن ها بسازیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «افسانه مه پلنگ» و «هزاران زن مثل من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدتی است سینمای ما قفل شده روی یک سری فیلم ها و دیدگاه های خاص؛ مدیران طی سال های اخیر نگاه شان پول سازی بود و برای اعتلای فرهنگ این نگاه باید از بین برود! این بسیار تلخ است که مدیران سینمایی در سال های اخیر یک ماراتن برپا کرده بودند تا فروش فیلم ها بالا برود و بتوانند از این رهگذر بیلان های پر و پیمان به مدیران بالادستی شان ارائه دهند.

وی تأکید کرد: سال ها است از آدم های فهیم نسل جوان و همچنین پیشکسوت برای تولید آثار سینمایی استفاده نمی شود؛ ما باید این ها را بیاوریم و به کار بگیریم که دیدگاه جدید داشته باشند و بتوانند سینما را از وضعیت کنونی اش نجات دهند.

بابائیان در پاسخ به این پرسش که آیا حضور مدیرانی که پیش از این در سینما تجربه مدیریت داشته اند را کاری مثبت ارزیابی می کنید یا خیر گفت: بدیهی است که نباید به دو دوره قبل و دوره های قبل تر باز گردیم. مسلم است که مدیران امتحان پس داده نباید در سینما حضور مجدد داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینمای کشور این روزها به یک پوست اندازی اساسی نیاز دارد؛ ما نیازمند ورود تفکرات نو به سینما هستیم و نباید اجازه دهیم تا تفکرات کهنه و پوسیده سینمای کشور را سال ها به عقب برگرداند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «رنگ شب» و «شور عشق» افزود: سینمای ایران این روزها نیازمند اتاق فکر قوی است. تکلیف سینما باید روشن شود. ما نیازمند آن هستیم تا برنامه قوی و هدفمندی در سینما وجود داشته باشد و مدیران و سینماگران بر اساس آن برنامه جلو بروند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: یکی از نکاتی که مدیران فرهنگی و سینمایی باید به آن توجه داشته باشند مقوله مهم آموزش است. ما باید به آموزش توجه جدی داشته باشیم تا بتوانیم نیروهایی با افکاری نو را تربیت کرده و آینده سینمای کشور را با آن ها بسازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.