سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶

رئیس سازمان سینمایی:

اگر مسیر «دولت سیزدهم» ادامه پیدا می‌کرد قطعا ما به تمام برنامه‌های خود تا ۱۴۰۴ می‌رسیدیم

افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمد خزاعی

سینماپرس: سالن سینمایی فرشچیان با حضور رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و مدیران و مسئولان استانی روز گذشته در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در ادامه این مراسم گفت: هدف از سفر به اصفهان برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره کودک و نوجوان در وهله اول بوده است که پیش از این مراسم برگزار شده و چشم انداز امیدوارکننده‌ای به منظور برگزاری این رویداد مهم سینمایی ترسیم شده است که جا دارد که از آقایان زین العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی، سیدین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و قاسم زاده شهردار اصفهان تشکر کنم که انصافا تدارک بسیار خوبی برای برپایی این دوره از جشنواره در شهر اصفهان دیده شده است.

وی افزود: دومین هدف از این سفر یک روزه افتتاح سالن سینمایی فرشچیان بوده است که در راستای این اقدام یک سالن دیگر به ظرفیت سالن‌های سینمایی این شهر اضافه می‌شود. همچنین در ادامه ضمن دیدار با هنرمندان، به بررسی زیرساخت‌های شهرک پایگاه هشتم شکاری اصفهان به منظور احداث سینما پرداخته شد.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: در کمتر از سه سالی که در سازمان سینمایی حضور داریم تعهدها و قول‌هایی را به مردم و هنرمندان داده‌ایم که امروز بسیاری از آن‌ها یا محقق شده و یا زیرساخت‌ها و مقدمات آنها نیز فراهم شده است.

به گفته وی، در برنامه ۴ ساله سینمایی دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده بود که به ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور دست‌یابیم که خوشبختانه، با همراهی بخش‌های خصوصی، ارگانی و دولتی، در کنار زحمات و پیگیری‌های مدیران و کارشناسان سازمان سینمایی در بخش توسعه زیرساخت و فعالیت موسسه سینماشهر و نیز، با حمایت جدی شخص دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این افق و چشم‌انداز امروز با پیشرفت و رشد قابل توجهی به ثمر نشسته است. این در حالی است که نقشه مهندسی توزیع و توسعه زیرساخت سینمایی تصویب شده که بر اساس آن، تمامی شهرهای فاقد سینما با جمعیت بالای صدهزار نفر صاحب سینما می‌شوند.

خزاعی اظهار کرد: طی این مدت فعالیت در سازمان سینمایی با حضور میدانی در ۳۲ استان کشور، با استانداران، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی وارد مذاکره شده‌ایم که تا حدی مشکلات مرتفع شده و با رویکرد تشویقی و تعاملی، سرمایه‌گذاری سرمایه داران بخش‌های خصوصی را جذب کرده ایم. این در حالی است که امروز از ۵۷۳ سالن سال ۱۴۰۰ به ۸۶۱ سالن سینمایی در کشور رسیده‌ایم و با ۴۹ درصد رشد در کشور مواجه شده‌ایم.

رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: طی این هفته ۵ سالن سینما در چهار شهرستان محروم و کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود و در ادامه ۱۷ سالن سینما در استان فارس و چندین سالن در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی و کردستان نیز افتتاح خواهد شد و تا پایان دولت سیزدهم آمار سالن سینما به ۹۰۰ سالن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به نقشه راه توسعه سالن‌های سینما و زمینه‌سازی‌های صورت گرفته تا پایان ۱۴۰۴ بالغ بر ۱۰۰۰ سالن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

خزاعی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه و اولویت ما در این دوره برخورداری شهرستان‌ها از حداقل یک سالن سینما بوده است خاطرنشان کرد: وظیفه ما بوده است که ذیل شعار عدالت فرهنگی، فضایی را فراهم کنیم تا هموطنان عزیز ما در اقصی نقاط کشور و مناطق کم‌برخوردار حداقل از ارزان‌ترین تفریح موجود یعنی سینما برخوردار شوند.

وی با اشاره به رشد توسعه سالن‌سازی در استان اصفهان گفت: در دولت سیزدهم ۳۳ سینما با ۶۱ سالن و ۱۴ هزار صندلی به اصفهان اضافه شده است در حالیکه ۴۷ میلیارد تومان از اقتصاد سینمای ایران مربوط به شهرهای استان اصفهان است.

به گفته وی، اصفهان از رتبه سوم در استقبال مردم از سینماهای کشور برخوردار است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا آخرین لحظه این خدمات را پیگیری کنیم ادامه داد: قول داده بودیم که از حضور و ظرفیت تهیه‌کنندگان شهرستانی حمایت کنیم و امروز این مهم، اتفاق افتاده و اولین تهیه‌کننده بومی از اصفهان مجوز گرفته است تا در این استان ساخت فیلم خود را آغاز کند.

وی افزود: ۷۵ درصد از صدور مجوز کارگردانی سینمای ایران نیز در این دوره مربوط به استان‌ها و شهرستان‌هاست. همه این تلاش‌ها به این دلیل بوده است که معتقدیم توسعه فرهنگی در استان‌ها باید شکل گیرد تا منجر به برطرف شدن مشکلات سینمای استانی شود. همچنین ۴ فیلم در جشنواره فجر ۴۲ از کارگردانان شهرستانی بوده است.

خزاعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه شهید آیت الله رئیسی تصریح کرد: ما به افقی که در برنامه راهبردهای تحول سینما آغاز دولت سیزدهم ترسیم کرده‌ایم پایبند بوده‌ایم و به تعهدات خود عمل کرده‌ایم و اگر مسیر دولت سیزدهم ادامه پیدا می‌کرد قطعا ما به تمام برنامه‌های خود تا ۱۴۰۴ می‌رسیدیم.

گفتنی است در این سفر مجید زین العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.