چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

«اکبر منانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

من آنچه می‌خواهم به مسئولان بگویم این است که ما عمر خودمان را کردیم حداقل به فکر مشکلات معیشتی جوان‌ترها باشید!

اکبر منانی

سینماپرس: استاد «اکبر منانی» دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به مدیریت ضعیف و ناکارآمد صندوق اعتباری هنر، در خصوص انتظارات و توقعات از دولت چهاردهم در زمینه ارتقای معیشت اهالی فرهنگ و هنر بیان داشت: تا همین چند وقت قبل با دکترای افتخاری وزارت ارشاد به بنده ماهی ۱۰۰ هزار تومان حقوق می دادند که اخیراً این رقم را به یک میلیون تومان افزایش داده اند؛ همین یک میلیون تومان چیست؟ چه دردی از ما درمان می کند؟ نهایتش این است که می توانیم با این پول ماهی یک کیلو گوشت خریداری کنیم!

نگارنده کتاب های «فن بیان و گویندگی در صدا و سیما» و «سرگذشت دوبله ایران و صداهای ماندگارش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: آنچه من می‌خواهم به مسئولان بگویم این است که ما عمر خودمان را کردیم حداقل به فکر مشکلات معیشت جوان‌ترها باشید! این جوانان هستند که باید توقعات خود را از مسئولان بازگو کنند و آن ها هم سعی در رفع دغدغه ها و توقعات ایشان داشته باشند.

این صداپیشه پیشکسوت و هنرمند پرتلاش سینما و تلویزوین در ادامه با اشاره به مدیریت ضعیف و ناکارآمد صندوق اعتباری هنر در طی چند سال اخیر یادآور شد: ما از گذشته‌های دور تا امروز بارها و بارها حرف زدیم و دیگر هیچ توقعی نداریم! من بعد از ۶۵ سال کار مستمر زندگی درجه ۳ و ۴ دارم و در گوشه اتاقم نشسته ام! گاهی فکر می کنم همه کارهایی که کردم بی خود بوده چرا که بلاهای زیادی به سرمان آمده است. من آدمی نبودم که روزی ۸ ساعت کار کنم و گاهی می شد که ۲۴ ساعته مشغول به کار بودم و تا به امروز نزدیک به ۸۰ هزار ساعت فیلم دوبله کرده ام و همه این ها منهای کار در رادیو و... است.

منانی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا مسئولان زحمات پیشکسوتان را نادیده می‌گیرند و به وضعیت معیشتی آن ها توجه چندانی ندارند تصریح کرد: چرایی‌اش را خود من هم نمی‌دانم! من کارهایی انجام دادم که در دنیا نمونه است؛ من هنرمندان بی شماری را تربیت کردم که امروز مشغول به کارند. من هیچ گاه چشمداشتی نداشته ام اما افسوس که هیچ گاه هیچ کسی هم به ما توجهی نکرده است.

دوبلور سریال های «پوآرو» و «ماجراهای گالیور» متذکر شد: تا همین چند وقت قبل با دکترای افتخاری وزارت ارشاد به بنده ماهی ۱۰۰ هزار تومان حقوق می دادند که اخیراً این رقم را به یک میلیون تومان افزایش داده اند؛ همین یک میلیون تومان چیست؟ چه دردی از ما درمان می کند؟ نهایتش این است که می توانیم با این پول ماهی یک کیلو گوشت خریداری کنیم!

منانی در پایان این گفتگو افزود: البته برای بنده و امثال بنده همیشه رضایت مردم مهم بوده و از این بسیار خرسندم که مردم ما را دوست دارند و آثارمان را در خاطر دارند. مدیران هم همیشه نورچشمی هایی برای خود داشته و دارند و به آن ها توجه می کنند!