سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

کارگردان «ترور حقیقت» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نباید اجازه داد که «قطار سینما» از ریل خود به بیراهه هدایت شود/ نباید به «گذشته» بازگردیم!

قاسم بخشی

سینماپرس: قاسم بخشی مستندساز و کارشناس سینما و رسانه در خصوص اولویت‌های حوزه سینما در دولت چهاردهم با سینماپرس به گفتگو نشست.

مدیر بخش «سیدالشهدای مقاومت» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: با حادثه شهادت رئیس جمهور و انتخاب زود هنگام رئیس جمهور منتخب چه تغییراتی در حوزه فرهنگ خصوصا سینما رخ خواهد داد؟ این سوألی است که ذهن هر مخاطبی را که فعالیتی در باب سینما و رسانه دارد مشغول می کند. سال ها است که بسیاری از مردم ما به سینما روی خوشی نشان نمی دادند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این قهر طولانی کم کم به آشتی نزدیک شد.

وی ادامه داد: در آن دوران تولیدات سینما کم کم روی رونق گرفتن را دیدند و جنب و جوشی شکل گرفت. بسیاری از پروژه های زیر بنایی در این حوزه تکمیل شدند و در بسیاری از شهرهای مناطق محروم سینما احداث شد و این ها ناظر بر رشد تولیدات در این حوزه نیز است که امید می رود این روند با شتاب بیشتری به پیش رود تا آنچه برای دلسوزان این حوزه مهم است که آیا تولیدات به لحاظ محتوا و مضمون نیز رشد خواهد کرد و یا دوباره قطار سینما از ریل خود به بیراهه هدایت می شود؟

بخشی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که قطار سینما از ریل خود به بیراهه هدایت شود تصریح کرد: ما نباید به گذشته بازگردیم! باید دید که اولا چه سکانداری و هدایت سینما را به دست خواهد گرفت و با چه سیاست هایی!

تهیه کننده مجموعه داستانی «آواز پر جبرئیل» تأکید کرد: باید دید مدیری که به کار گرفته می شود آیا در این حوزه سابق ای دارد و یا بنای تجربه کردن دارد؟ بی توجهی به گذشته سبب خواهد شد که دوباره از سرعت پیشرفت در این حوزه کاسته شود و باعث عدم جبران کاستی ها گردد. نگرانی ها زمانی افزایش می یابد که کسانی بر مسند این کرسی قرار گیرند که سابقه ای ناخوشایند داشتند و دوباره بخواهند آن راه رفته غلط را بپیمایند.

بخشی در خاتمه این گفتگو گفت: موفقیت در این حوزه می تواند به پیشرفت در حوزه های مختلف کمک کند به شرط آنکه نخواهیم به عقب بازگردیم بلکه از فرصت هایش بهره گیریم و برسرعت آن بیفزاییم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.